تحریم ها منجر به فروپاشی اقتصاد روسیه نشد

میخائیل میشوستین، نخست‌ وزیر روسیه امروز چهارشنبه گفت: حقوق بین الملل در حال برچیده شدن است. هنجارهای تدوین شده در زمان تأسیس سازمان ملل از کار افتاده اند.

اسپوتنیک گزارش داد، نخست‌ وزیر روسیه در این خصوص ادامه داد: اعتماد به روابط بین‌ الملل به دلیل تلاش برای بازنویسی قواعد بازی در راستای تقویت رهبری به بهای ضرر دیگران، کاهش یافته است.

«میخائیل میشوستین» در ادامه افزود: تلاش می کنند دسترسی روسیه به فناوری را مسدود کنند. صحبت در مورد موارد ساده از جمله ارتباطات، داروها و تحقیقات بنیادین است.

وی اضافه کرد: تحریم ها منجر به فروپاشی اقتصاد روسیه نشد؛ در بسیاری از صنایع، اقتصاد از سطح ابتدای سال گذشته فراتر رفته و مشکلات اصلی برطرف شده است. حتی مخالفان هم به موفقیت های روسیه در اقتصاد اذعان دارند؛ آنها آشکارا بیان می کنند که تحریم ها کارساز نیست.

این در حالیست که «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن پیشتر در سخنانی اعلام کرده بود که مسکو با موفقیت خود را با اقدامات غیرقانونی گروه- ۷ وفق می‌دهد.

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد که این اقدامات در حالی علیه روسیه صورت می‌گیرد که مقامات آمریکایی خود متوجه شده‌اند که فشار تحریم‌ها بر مسکو بی نتیجه بوده است.

آنتونوف یادآور شد که روسیه به اظهارات «جانت یلن» وزیر خزانه داری آمریکا در مورد عقب نشینی در تحریم‌ها علیه مسکو توجه کرده است.

سفیر روسیه ادامه داد: روسیه بار دیگر تأکید می‌کند که هرگونه اقدام محدودکننده علیه مسکو به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید. اکنون این موضوع حتی برای مقامات آمریکایی نیز روشن شده است. به ویژه هنگامی که راهبرد محدود کردن تجارت نفت خام روسیه در واشنگتن به عنوان یک گام بسیار خلاقانه نشان داده شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.