ماکرون امید اوکراین را ناامید کرد/ خبری از عضویت در اتحادیه اروپا نیست

مکرون ضمن اعلام حمایت خود از پیوستن کی‌یف به اتحادیه اروپا، هشدار داد: اوکراین نباید اجازه داشته باشد قوانین این اتحادیه را زیر پا بگذارد.

رئیس جمهور فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی، در پاسخ به این پرسش که آیا پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا با توجه به محصولات کشاورزی ارزان قیمت این کشور، معیشت کشاورزان فرانسوی را تهدید خواهد کرد؟، گفت: ما تا الحاق قطعی اوکراین به اتحادیه اروپا فاصله زیادی داریم و در هر صورت در این فاصله زمانی باید قوانین این اتحادیه را به نحوی اصلاح کنیم که پذیرش اوکراین باعث ایجاد مشکلات جدید برای اعضای پیشین اتحادیه اروپا نشود.

مکرون در ادامه با تاکید بر اینکه به رعایت قوانین اتحادیه اروپا در زمینه محصولات کشاورزی متعهد است، خاطرنشان کرد: در عین حال دولت فرانسه به محافظت از معیشت کشاورزان فرانسوی و حفظ ظرفیت تولید محصولات کشاورزی خود ادامه خواهد داد.

به نوشته راشا تودی، پس از آن که ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان که مخالف عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا است از رای دادن به آغاز مذاکرات الحاق اوکراین و مولداوی به این اتحادیه خودداری کرد، شورای اروپا پنجشنبه با آغاز مذاکرات الحاق کی‌یف و کیشینف به اتحادیه اروپا موافقت کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.