سازمان ملل حادثه حمله تروریستی راسک را محکوم کرد

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با انتشار یک بیانیه به حمله ترورریستی اخیر به یک مقر انتظامی در شهرستان راسک در استان سیستان و بلوچستان که در آن ۱۱ نفر به شهادت رسیدند، واکنش نشان داد و آن را به شدت محکوم کرد.

بنا بر گزارش وب‌سایت سازمان ملل، وی گفت: سازمان ملل متحد حمله به مقر پلیس در استان سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران را که گروه «جیش العدل» مسئولیت آن را بر عهده گرفته و بنا به گزارش‌ها دست‌کم ۱۱ کشته بر جای گذاشته، به شدت محکوم می‌کند و بر ضرورت محاکمه عاملان این حمله تاکید دارد.

دوجاریک ادامه داد: سازمان ملل به خانواده‌های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران عمیقاً تسلیت می‌گوید و برای مجروحان شفای عاجل آرزو می‌کند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز جمعه در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره این حمله تروریستی گفت که آنها گزارش‌های مربوط به حمله اخیر در ایران را دریافت کرده‌اند و به‌زودی در رابطه با آن بیانیه‌ای صادر خواهد شد.

بنا بر اعلام معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان، بامداد جمعه ۲۴ آذرماه تعدادی از تروریست‌ها در یک اقدام ناجوانمردانه به مقر نظامی راسک حمله کردند که متاسفانه در این حمله ۱۱ نفر از کارکنان فراجا از افسران ارشد و سرباز به شهادت رسیدند. وی در ادامه بیان کرد که در این حمله ناجوانمردانه تعدادی از ماموران فراجا نیز مجروح شدند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.