پیشکشی عجیب نخست‌وزیر مجارستان به اردوغان + عکس

در جریان سفر رئیس‌جمهور ترکیه به مجارستان و دیدارش با نخست‌وزیر این کشور، دو طرف هدایایی به یکدیگر اهدا کردند که در این میان «اسب سیاه» نصیب رئیس‌جمهور ترکیه شد.

طبق گزارش راشا تودی، این اسب متعلق به نژاد «نونیوس»، یک نژاد محلی مجارستانی با رنگ سیاه، عضلانی و استخوانی سنگین است که در گذشته به طور گسترده‌ای به عنوان اسبی پرکاربرد توسط ارتش مجارستان استفاده می‌شد.

اردوغان در پی تامین نیروی نظامی/ اولین جنگنده بومی ترکیه به زودی پرواز می‌کند+عکس 

ویکتور اوربان در صفحه فیسبوک خود نوشت: «پیشکش یک کشور سوارکار به کشوری دیگر.»​

«اسب سیاه»؛ پیشکش اوربان به اردوغان + فیلم

نخست‌وزیر مجارستان نیز از سوی رئیس‌جمهور ترکیه یک خودرو شاسی‌بلند الکتریکی «تاگ» به عنوان هدیه دریافت کرد. این مدل خودرو ساخت اولین تولیدکننده‌ای است که به طور محلی خودروهای الکتریکی را در ترکیه تولید می‌کند و از سال ۲۰۱۸ فعال است.

اردوغان دست بردار نیست/ تهدید سفت و سخت علیه نتانیاهو

اوربان همچنین در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بهترین معامله‌ای که تا به حال انجام داده‌ام. برای یک اسب بخار، ۴۳۵ اسب بخار دریافت کردم! به مجارستان خوش آمدید رئیس‌جمهور اردوغان.

رجب طیب اردوغان روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی با ویکتور اوربان گفت که در جریان مذاکرات در بوداپست، روابط ترکیه با اتحادیه اروپا، تحولات اوکراین و نوار غزه و سایر پرونده‌های مورد اهتمام مشترک را مورد بحث و بررسی قرار داده و تاکید کردند که آنها «برای پایان دادن به وحشیگری در غزه تلاش می‌کنند».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.