در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه سال 1403 رخ داد

شعبده‌بازی دولت برای جلب رضایت مجلس!/ کدام مصارف قربانی شد؟

کدخبر: ۶۱۷۰۳۸
اقتصادنیوز: کلیات لایحه بودجه سال 1403 امروز در صحن علنی مجلس تصویب شد؛ لایحه ای که اولین نسخه ویرایش شده آن را مجلسی‌ها در هفته گذشته رد کردند اما در نهایت در جلسه علنی امروز، به دومین نسخه اصلاحی دولت رای موافق دادند.
شعبده‌بازی دولت برای جلب رضایت مجلس!/ کدام مصارف قربانی شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، آنچه رضایت نمایندگان را در تجدید نظر برای تصویب این لایحه مهم مالی جلب کرد، اقدام دولت در خصوص تامین منابع برای اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان بود؛ موضوعی که به مناقشه جدی نمایندگان با دولت بر سر تصویب لایحه بودجه 1403 تبدیل شده بود.

آنطور که اکوایران بررسی کرده است، دولت با جابجایی برخی مصارف، دست به دامن منابع حاصل از افزایش یک واحد درصدی مالیات بر ارزش افزوده برای تامین اعتبار لازم جهت متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سال آینده شد. 

اما دولتی ها کدام مصارف مهم را قربانی جلب رضایت مجلس کردند؟ آیا پروژه های عمرانی که در نسخه قبلی لایحه بودجه ۱۴۰۳ قرار بود از محل افزایش یک واحد درصدی مالیات بر ارزش افزوده تامین شوند، روی زمین می‌مانند؟ 

محمد جندقی و زینب موسوی از تحریریه اکوایران به این سوالات پاسخ می‌دهند و به بررسی یکی از مهمترین تغییرات بودجه‌ای این لایحه می‌پردازند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید