خبر خوش برای ساکنان این استان/افتتاح ۶۶۰۰ واحد مسکونی

محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه هماهنگی سفر وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه به استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار کرد: مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه روز شنبه نهم دیماه در سفر به اردبیل ضمن بازدید از طرح ها و پروژه های در حال احداث نهضت ملی مسکن در سایت شهرک شهید سلیمانی، تعداد ۶۶۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی را بصورت همزمان در استان اردبیل افتتاح خواهند کرد.

خبر مرتبط
تعداد متقاضیان مسکن ملی اعلام شد

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از ثبت نام ۴ میلیون و پانصد هزار نفر در سامانه نهضت ملی مسکن خبر داد.

وی گفت: ۶۶۰۰ واحد مسکونی با زیربنای ۵۹۰۸۶۰ مترمربع و قیمت تمام شده ۵۲۷۱۱ میلیارد ریال در قالب های طرح ملی مسکن، بافت های فرسوده، خودمالکی و مسکن های روستایی در این سفر افتتاح و تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی در ادامه گفت: از این تعداد ۷۵۲ واحد مسکونی شهری و تعداد ۵۸۴۸ واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل به بهره برداری خواهند رسید.

خبر مرتبط
افتتاح ۱۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در گلستان

مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان با اشاره به سفر هیات‌‌‌دولت به استان گفت: همزمان با این سفر و با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای گلستان با اعتبار ۵۲۵ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و مالکان این واحدها، شب یلدای خود را در خانه‌‌‌های نو و مقاوم خود جشن گرفتند. حسینی افزود: عملیات اجرایی ۵۰۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد تومان در روستاهای استان آغاز شد. مالکان این واحدها از ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌‌‌الحسنه با کارمزد ۵‌درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله برخوردار هستند.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از این تعداد ۲۱۰ واحد مسکونی متعلق به پروژه شهید پیران واقع در شهرک اندیشه ۲ اردبیل، تعداد ۱۵۰ واحد مسکونی متعلق به پروژه شهید پاریاب واقع در خیابان داروپخش اردبیل، تعداد ۱۳۰ واحد مسکونی بصورت خودمالکی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و تعداد ۲۶۲ واحد مسکونی در بافت های فرسوده و سکونتگاههای غیر رسمی توسط خود متقاضیان و با مدیریت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل احداث شده است.

حیدری اظهار کرد: در این سفر معاون مسکن و ساختمان ، مدیر عامل بازآفرینی شهری ایران ، مدیر عامل شرکت راه آهن، معاون شهرسازی و معماری و مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن و رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی وزیر راه و شهرسازی را همراهی خواهند کرد.

وی گفت: دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، شرکت در شورای مسکن استان و بازدید از ایستگاه راه آهن اردبیل – میانه از دیگر برنامه های سفر یک روزه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی به اردبیل خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.