حال و هوای بازار دلار و سکه به روایت «اقتصادنیوز»؛

سقوط دلار هرات به کانال 49 / سکه ریزش کرد/ طلا نزولی شد

کدخبر: ۶۱۹۱۵۲
اقتصادنیوز : در بازار امروز یکشنبه 10 دی 1402 قیمت دلار، طلا و سکه مسیر نزول را دنبال کردند.دلار هرات هم به کانال 49 هزار تومان برگشت.
سقوط دلار هرات به کانال 49 / سکه ریزش کرد/ طلا نزولی شد

به گزارش اقتصادنیوز، بیش از به یک هفته است که بازار طلای ایران به دلیل خبر اخذ مالیات ۲۵ درصدی طلا و شایعات به وجود آمده درباره این موضوع به حالت نیمه تعطیل در آمده است. 

با این حال  امروز یکشنبه ۱۰ دی ماه برخی ها در فضای مجازی مدعی بودند که بازار طلا بازگشایی شد. همچنین امروز برخی از معامله گران می گفتند بازار طلا احتمالا به خاطر روز مادر به زودی کاملا بازگشایی خواهد شد. 

در همین راستا رئیس اتحادیه طلا اعلام کرده ثبت سرمایه طلافروشان در سامانه تجارت  فعلا سه ماه تعویق افتاده  و بازار طلا در حال بازگشایی است. نادر بذرافشان درمورد ثبت  کد ملی  آب پاکی را را روی دست طلا فروشان ریخت و گفته در سامانه جامع تجارت الزام وجود داشت که کد ملی خریدار طلا دریافت شود ولی با توجه به اینکه اجرای این سامانه فعلاً به تعویق افتاد بنابراین فعلا کد ملی خریداران طلا دریافت نمی شود. 

بررسی ها از هسته مرکزی بازار طلا حکایت از آن دارد که  قیمت طلا ۱۸ عیار امروز در حدود ۲ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان معامله شد که نسبت به روز شنبه تقریبا ۱۲ هزار تومان ریزش کرده است. امروز علاوه بر طلا قیمت سکه امامی هم برخلاف روز گذشته کاهشی به پایان رسید. قیمت سکه  در  شروع معاملات امروز هم سکه به مسیر افزایشی روز قبل ادامه داد و به ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید اما در ادامه نزولی شد و با ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسد که در مقایسه با روز شنبه ۵۰ هزار تومان پایین تر بود.

فارغ از بازار طلا و سکه، امروز قیمت دلار در تهران با گپ منفی باز شد.اسکناس آمریکایی که در معاملات نقدی روز گذشته در حدود ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان تا ۵۰ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شده بود در بازار امروز با ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان شروع به کار کرد و در نیمه ظهر برروی ۵۰ هزار و ۳۸۰ تومان قرار گرفت. در هصر هم قیمت دلار در حدود ۵۰ هزارو ۲۰۰ تومان  تا ۵۰ هزارو ۴۰۰ تومان به فروش رسید . 

از سوی دیگر قیمت دلار هرات امروز با ۵۰ هزار و ۲۰۰ تومان راهی بازار شد و در نیمه ظهر تا ۵۰ هزار و ۵۰ تومان پایین آمد.در نیمه دوم روز هرات کانال ۵۰ هزار تومان را از دست داد و به کانال ۴۹ هزار تومان برگشت. نرخ دلار در هرات عصر امروز در حدود ۴۹ هزار و ۸۵۰ تومان بود. اسکناس آمریکایی در هرات  روز قبل در کانال ۴۹ هزار تومان معامله شده بود.

این قیمت در حالی است که روز گذشته قیمت دلار در هرات با ۵۰ هزار و ۱۲۰ تومان بسته شده بود.نرخ حواله درهم نیز امروز اعلام نشد. قیمت درهم روز گذشته با ۱۳ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید