سفر بورل به عربستان برای رایزنی درباره تحولات غزه و دریای سرخ

 دفتر بورل یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی به منظور دیدار با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان و جاسم محمد البدیوی دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس به عربستان می‌رود.

این سفر به دنبال دیدار بورل از لبنان و همکاری با شرکای منطقه‌ای به منظور پیشبرد تلاش‌های دیپلماتیک و «ایجاد شرایط برای دستیابی به صلحی پایدار و عادلانه میان اسرائیل و فلسطین و در منطقه» انجام می‌شود.

در بیانیه مذکور آمده است: این سفر فرصتی برای رایزنی درباره ابعاد اوضاع داخل و خارج غزه، از جمله تاثیرات آن بر منطقه خواهد بود. بورل همچنین به تشدید نگران‌کننده تنش‌ها در دریای سرخ خواهد پرداخت.

گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه عربستان و اتحادیه اروپا و همکاری این اتحادیه و شورای همکاری خلیج فارس از دیگر محورهای دیدارهای بورل در عربستان خواهد بود.

بورل شنبه شب در سفر به لبنان با نجیب میقاتی نخست وزیر، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان و هیاتی از حزب الله به ریاست محمد رعد نماینده پارلمان لبنان در بیروت دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخست‌وزیر لبنان در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیروت خواستار توقف نقض حاکمیت کشورش توسط رژیم صهیونیستی شد.

میقاتی گفت: تعهد لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت مستلزم توقف نقض حاکمیت کشور از سوی (رژیم) اسرائیل و عقب‌نشینی آن از سرزمین‌های اشغالی ما است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.