وزارت دفاع انگلیس:  به مراکز حمله موشکی یمن حمله کردیم

 این وزارتخانه جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: چهار جنگنده تایفون FGR۴s نیروی هوایی سلطنتی با پشتیبانی هواپیمای سوختگیری «ویاژر» از بمب‌های هدایت‌شونده Paveway IV برای انجام حملات دقیق به ۲ تاسیسات حوثی‌ها مورد استفاده قرار گرفتند.

یکی از این تاسیسات، محلی در «بنی» در شمال غرب یمن بود که برای به پرواز درآوردن پهپادهای شناسایی و تهاجمی استفاده می‌شود. چند ساختمانی که برای انجام عملیات پهپادی استفاده می‌شدند، هدف هواپیمای ما قرار گرفتند.

تاسیسات دیگری که هدف حمله هواپیمای ما قرار گرفت، فرودگاه نظامی «ابس» بود. اطلاعات جاسوسی نشان داده است که این مرکز برای شلیک موشک‌های کروز و پهپادها بر فراز دریای سرخ استفاده می‌شد. در برنامه‌ریزی برای انجام این پروازها دقیق ویژه‌ای شد تا هر گونه خطری علیه غیرنظامیان کاهش پیدا کند.

جزئیات نتایج این حملات در حال بررسی است اما نشانه‌های اولیه حاکی است که توانایی حوثی‌ها برای تهدید کشتیرانی بازرگانی ضربه دیده است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی تجاوز نظامی کشورش به یمن اعلام کرد: به دستور من نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا همراه با بریتانیا و با حمایت استرالیا، بحرین، کانادا و هلند حملات موفقیت‌آمیزی علیه چند هدف در یمن انجام دادیم.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس نیز در دفاع از تجاوز نظامی به یمن اعلام کرد: نیروی هوایی سلطنتی حملاتی هدفمند علیه تاسیسات نظامی مورد استفاده حوثی‌های یمن انجام داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.