خوزستانی‌ها مراقب باشند/وضعیت هوای این شهرها قرمز شد

بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۱ امروز (۳۰ دی‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه شرکت ملی حفاری در اهواز ۱۵۵، ایستگاه پادادشهر اهواز ۱۵۲، ایستگاه بهبهان ۱۵۹ و ایستگاه هندیجان ۱۵۱میکروگرم برمترمکعب بوده بنابراین هوای این شهرها در وضعیت "ناسالم" و "قرمز" بوده است.

خبر مرتبط
آخرین وضعیت آلودگی هوای تهران/ هشدار مهم به گروه‌های حساس

طبق داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوا، میانگین کیفیت هوای مناطق 22 گانه تهران هم‌اکنون با شاخص 117 در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد.

در این مدت هوای اندیمشک و ماهشهر در شرایط "ناسالم برای گروه‌های حساس" و "نارنجی" بوده است.

طبق شاخص ذرات ۲.۵ میکرون هوای دزفول، سوسنگرد، آبادان و خرمشهر در شرایط "قابل قبول" بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت "پاک" نبوده است.

خبر مرتبط
چرا قانون هوای پاک اجرا نشد؟

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفته است که در قانون هوای پاک تکالیف اصلی و اثر بخش در آلودگی هوا متوجه چند دستگاه است وپیشرفت زیادی را در این تکالیف مشاهده نکرده‌ایم.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.