حضور رئیس سازمان سنجش در مرکز ارتباطات مردمی/ پور عباس به سازمان سنجش بازگشت؟

 

 چندی پیش بود که - ۲۷ آذر - عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در پی احکام بازگشت به تحصیل داوطلبان مشکوک به تقلب که توسط یکی از شعب دیوان عدالت اداری صادر شده بود از ریاست سازمان سنجش استعفا کرد.

وی در نامه ای تاکید کرده بود که سازمان سنجش عملاً توانایی اجرای این حجم از برگشت به تحصیل متقلبان کنکور را ندارد و برهمین اساس تصمیم‌ به کناره‌گیری از ریاست سازمان گرفته تا شرایط برای فرد دیگر برای اجرای احکام صادر شده، فراهم شود.

خبر مرتبط
سازمان سنجش هشدار داد: داوطلبین آزمون فرهنگیان مراقب باشند

سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه ای نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان آزمون فرهنگیان هشدار داد.

پس از این کش و قوس ها بود که عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر از عدم پذیرش استعفای پورعباس توسط محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری داد و به نوعی پرونده این موضوع تا حدودی در افکار عمومی بسته شد. هرچند شائبه هایی هر چند ضعیف پیرامون  بازگشت  وی مطرح بود. 

در نهایت پورعباس امروز با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری و پاسخگویی به نگرانی یکی از داوطلبان در خصوص آزمون استخدامی آموزگاری آموزش و پرورش بر حاشیه‌های استعفای خود پایان داد و در پاسخ به پرسش ایسنا بازگشت خود به سازمان را تایید کرد.

خبر مرتبط
جزئیات برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اسفند ۱۴۰۲

وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی ماده ۲۸ برای جذب ۷۲ هزار معلم در اسفند ماه سال جاری خبر داد و اعلام کرد که به این ترتیب بیشترین استخدام تاریخ کشور رقم خواهد خورد.

همچنین در این برنامه وزیر علوم حضور داشت و به صورت تلفنی و برخط به سوالات مردمی پاسخ داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.