نشست مهم بین باکو و ایروان

رسانه‌ها بعد از ظهر چهارشنبه از نشست بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان در خصوص تعیین مرزهای بین دو کشور خبر دادند.

خبر مرتبط
ارمنستان برای همکاری با آذربایجان اعلام آمادگی کرد/ واکنش به ادعای باکو

ارمنستان یکشنبه شب ادعای باکو مبنی بر عدم ارائه اطلاعات در مورد شهروندان جمهوری آذربایجان که طی جنگ دوم قره باغ و حمله نظامی در سپتامبر برای بازپس گیری قره باغ کوهستانی ناپدید شده‌اند را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «مهر گریگوریان» معاون نخست‌وزیر ارمنستان گفت که نشست کمیسیون‌های ارمنستان و جمهوری آذربایجان در خصوص تحدید و تعیین مرزهای بین دو کشور آغاز شد.

پیش از این دولت ارمنستان اعلام کرده بود که پیش نویس آیین نامه فعالیت مشترک این کمیسیون‌ها در این نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

آخرین دیدار دو طرف  نوامبر سال گذشته در بخش «ایجوان» در مرز ارمنستان با جمهوری آذربایجان برگزار شد.

خبر مرتبط
رئیسی: ایران از توافق میان آذربایجان و ارمنستان حمایت می‌کند

رئیس جمهور کشورمان در نشست شورای‌عالی همکاری اقتصادی ایران و ترکیه گفت: جمهوری اسلامی ایران از توافق میان آذربایجان و ارمنستان حمایت کرده و معتقد است همکاری‌های امنیتی ایران،‌ ترکیه، آذربایجان و ارمنستان برای این منطقه امنیت‌ساز است.

در پاییز ۲۰۲۰، جمهوری آذربایجان در نبردی ۴۴ روزه چندین شهر، روستا و آبادی را از آزاد کرد و جنگ با ارمنستان با میانجیگری روسیه پایان یافت.

«نیکول پاشینیان» نخست‌ وزیر ارمنستان اظهار داشته که باکو و ایروان خواستار تضمین‌های متقابل هستند و به وضوح نشان می‌دهند که هیچ کدام ادعای ارضی علیه همدیگر ندارند.

پاشینیان گفت:«ما به دنبال تضمین‌های متقابل افزون‌تر از جمهوری آذربایجان هستیم و آنها نیز همین را از ما می‌خواهند تا اطمینان حاصل شود که اختلافات ارضی بین ما وجود ندارد».

«واهان کوستانیان» معاون وزیر امور خارجه ارمنستان نیز گفت:«مقامات جمهوری آذربایجان باید پاسخ دهند که آیا به برقراری صلح علاقه دارند یا خیر.»

کوستانیان گفت:«این واقعیت که ۲۳ اسیر هنوز در جمهوری آذربایجان نگهداری می‌شوند و دیگر موارد از جمله لفاظی از نظر ما منفی است و این اقدامات رهبری جمهوری آذربایجان توسط ما به شدت ارزیابی می‌شود.»

وی افزود: «با این وجود، دولت ارمنستان همچنان به گام‌های هدفمند برای ایجاد صلح و ثبات در قفقاز جنوبی به ویژه در راستای عادی سازی روابط با جمهوری آذربایجان ادامه می‌دهد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.