بورل آب پاکی را روی دست اوکراین ریخت/ اتحادیه اروپا عصای جادویی ندارد

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا جواب اتهام‌زنی مسئولان اوکراینی در مورد تاخیر در تحویل مهمات به این کشور را داد.

به گزارش پراودا، بورل اعلام کرد: «نیروهای مسلح ما ذخایر خود را خالی کردند تا مهماتی را که در انبارهایشان داشتند به شما بدهند. نیروهای مسلح ما پر کردن انبارهای خود را به تعویق می‌اندازند تا ابتدا انبارهای شما را پر کنند.»  

رهبران اتحادیه اروپا در نامه‌ای هشدار دادند ارتش اوکراین با چالش‌هایی جدی از جمله کمبود مهمات به ویژه مهمات توپخانه‌ای مواجه است و خواستار تشدید تلاش‌های متحدان غربی برای حمایت تسلیحاتی از کی‌یف شدند.

این رهبران شامل «اولاف شولتس»، صدراعظم آلمان، «مته فردریکسن»، نخست وزیر دانمارک، «پتر فیالا»، نخست وزیر جمهوری چک، «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی و «مارک روته»، همتای هلندی وی در این نامه نوشتند: «مشکلاتی سرنوشت‌ساز در شرف وقوع هستند؛ اوکراین دیگر مهمات توپخانه کافی ندارد. و این خطر وجود دارد که تعهدات متحدان برای حمایت نظامی از اوکراین نتواند نیازهای اوکراین را برآورده کند.»

این مقامات اروپایی همچنین اذعان کردند که «حقیقت دشوار» این است که آنها نمی‌توانند به وعده خود برای دادن یک میلیون گلوله توپ به اوکراین تا پایان ماه مارس ۲۰۲۴ عمل کنند و گفتند: «اگر قرار باشد سربازان اوکراینی به جنگ ادامه دهند نیاز مبرم آنها مهمات است.»

کشورهای غربی از ابتدای «عملیات نظامی ویژه» روسیه در فوریه ۲۰۲۲ در اوکراین به ارسال کمک‌های نظامی برای کی‌یف پرداخته‌اند. این کمک‌های آنها شامل مهمات توپخانه، موشک‌های مختلف از کوتاه برد تا دوربرد، تانک و جنگنده‌ می‌شود. کرملین بارها علیه تحویل تسلیحات سنگین به اوکراین هشدار داده و گفته که این سیاست به تشدید هر چه بیشتر جنگ منجر خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.