کناره‌گیری  رهبر حزب جمهوریخواه آمریکا به دلیل فشارهای ترامپ!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، ترامپ سه هفته پیش در پی دیداری با مک‌دانیل گفت که پس از برگزاری انتخابات مقدماتی در ایالت کارولینای جنوبی برای ایجاد تغییرات در «کمیته ملی جمهوریخواهان» تلاش می‌کند. ترامپ در انتخابات این ایالت بر هم‌حزبی‌اش نیکی هیلی پیروز شد.

وی در انتقاد از مک‌دانیل گفته بود که بسیاری از حامیان مالی وی کمک‌های خود را به یک سازمان محافظه‌کار دیگر می‌دهند و این مساله باعث کمبود پول در کمیته ملی جمهوریخواهان شده است. ترامپ یک هفته بعد از «مایکل واتلی» و عروسش «لارا ترامپ» برای جانشینی مک‌دانیل و تصدی ریاست مشترک کمیته ملی جمهوریخواهان حمایت کرد.

والتی همواره از ادعاهای ترامپ در مورد تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حمایت و بارها این ادعاها را تکرار کرده است. مک‌دانیل در بیانیه‌ای اعلام کرد: هر بار یک دواطلب داشته‌ایم کمیته ملی جمهوریخواهان به طور سنتی دچار تغییرات شده است و من همواره بر آن بوده‌ام که این سنت را ادامه دهم. من به تصاحب دوباره کاخ سفید متعهد هستم.

وی افزود که هشتم مارس (۱۸ اسفند) رسما از سمتش کناره‌گیری می‌کند. «درو مک‌کیسیک» رئیس مشترک کمیته ملی جمهوریخواهان نیز گفته که او هم استعفا می‌کند.

کمیته ملی جمهوریخواهان نقش مهمی در جمع‌آوری کمک‌های مالی، اشاعه اهداف و برنامه‌های حزب جمهوریخواه و ترغیب رای‌دهندگان دارد.

مک‌دانیل که سال گذشته میلادی چهارمین بار برای یک دوره دوساله دیگر به ریاست کمیته ملی جمهوریخواهان انتخاب شد، به دلیل کاهش کمک‌های مالی به حزب و مشارکت اندک هواداران در پای صندوق‌های رای با انتقاداتی مواجه بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.