امام جمعه قم: همگان باید برای حراست از حق رأی تلاش کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، علیرضا اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم که در مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: باید از همه خدماتی که در ایام نیمه شعبان از سوی گروه های مختلف مردمی و دستگاه های اداری و نظامی صورت گرفته تقدیر کرد.

امام جمعه قم گفت: جایگاه قم اقتضا می کند تا مردم قم و مسوولان پیشگام آماده سازی شهر قم برای زیارت زائران باشد.

وی، با تقدیر از همه کسانی که مقدمات برپایی انتخابات امروز را فراهم کردند گفت: افراد بسیاری در راستای برگزاری انتخاباتی آبرومند تلاش کردند و امروز شاهد حضور اقشار مختلف مردم در پای صندوق های رای هستیم.

وی با بیان اینکه انتخابات از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است افزود: ما قرن ها زیر سلطه نظام های سفاک بودیم و قرن ها حکومت ها به صورت موروثی جابجا می شدند که مردم در آن نقشی نداشتند و پادشاهان سس عنصر و عیاش در راس کار بودند و در این سالها بخش های زیادی از سرزمین های ایران به دلیل بی عرضگی پادشان جدا شدند.

امام جمعه قم گفت: در دوره پهلوی شاهد ضعف ایران و همچنین استبداد و وابستگی به قدرت های بیرونی بودیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل معادلات عالم را تغییر داد گفت: انقلاب دستاوردهای فراتر از تصور داشت و نباید به خاطر مشکلات عظمت و افتخار نظام اسلامی را در داخل و خارج از کشور نادیده گرفت.

وی، صندوق رای را از مهمترین دستاوردهای انقلاب برشمرد و گفت: همگان باید برای حراست از حق رأی تلاش کنیم و این امر یک وظیفه اسلامی و انقلابی است.

وی تصریح کرد: دنیا باید بداند که ملت ایران به فضل الهی در صحنه‌های مختلف حضور خواهد داشت و امید دشمنان را به یاس تبدیل می کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه مسوولان در برابر ملت مسوولیت سنگینی بر عهده دارند افزود: مجلس آینده باید گام های بزرگی در راستای گرهگشایی از مشکلات جامعه بردارد.

وی در ادامه گفت: امروز یکی از مهمترین چالش های کره زمین تخریب منابع طبیعی و آلاینده ها و کم آبی است که مشکلاتی برای بشر پدید آورده است.

اعرافی افزود: ما در کشور در زمینه استفاده از منابع انرژی رعایت لازم را نداریم و موضوع درختکاری باید در دستور کار باشد و دولت نیز قصد دارد طی سالهای آینده یک میلیارد درخت بکارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.