خیز طالبان برای نفوذ در پاکستان/ هشدار واشنگتن به اسلام آباد چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز، سرانجام نیروهای پشتیبان پلیس و ارتش پاکستان در صحنه حاضر شدند، اما نه قبل از اینکه دو نفر از تیم داور مورد اصابت گلوله قرار گرفته و مجروح شوند. گفته می شود وسیله نقلیه داور هدف ۸۰ گلوله قرار گرفت و اگر ماشین با شیشه‌های ضد گلوله محافظت نمی‌شد، یکی از گلوله‌ها به شیشه جلو یا شیشه‌ی سرنشین برخورد می کردو احتمالا او را می‌کشت.

حمله ۳ ژانویه به یک رهبر محبوب، صریح و لیبرال در یکی از آسیب پذیرترین مناطق کشوری که با شورش های ستیزه جویان افراطی درگیر است، نشانه ای است گویا.کشوری که بسیاری از ساکنانش اعتقاد دارند که ارتش برای  قدرت گرفتن نواز شریف به عنوان نخست وزیر بسیار تلاش کرد و رسانه ها صدایش بودند. انتخابات پاکستان آنطور که انتظار می‌رفت، به نتیجه نرسید، زیرا نامزدهای همسو با عمران خان، آرای بیشتری از هر یک از احزاب اصلی - حزب مسلم لیگ پاکستان - ن و حزب خلق پاکستان به دست آوردند –گزاره ای که موجب شد تا احزاب رقیب خان  برای به دست اوردن اکثریت و تشکیل دولت ائتلاف کنند.

خبر مرتبط
انتخابات ریاست جمهوری پاکستان شروع شد+جزئیات

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پاکستان آغاز شد.

به نوشته فارین پالسی، دو روز پس از انتخابات، در شرایطی که گمانه زنی ها در باب تقلب در انتخابات بالا گرفت، داور و حدود ده تن از هوادارانش هنگامی که نیروهای امنیتی خارج از اتاق رسمی شمارش آرا تجمع می‌کردند، زخمی شدند.حداقل سه نفر بر اثر جراحات جان خود را از دست دادند. بر اساس نظرسنجی حزب سکولار جنبش ملی دموکراتیک، در شمارش نهایی آرا که توسط کمیسیون انتخابات پاکستان فهرست شد، کرسی به مصباح الدین از حزب جمعیت علمای اسلام فضل وابسته به طالبان رسید. آن هم در شرایطی که داور به واسطه زخمی که داشت بستری بود.زادگاه داور بار دیگر میدان نبرد برای گزاره ای بود که او آن را «پروژه طالبان» می‌خواند – جنگی علیه دولت پاکستان.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پروژه محرمانه طالبان برای پاکستان/ مارهایی که خودی‌ها را نیش می‌زنند!» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.