واردات تاکسی‌های برقی تهران وارد مرحله تازه شد

سایپا سورپرایز شد/ عرضه همزمان ۳ محصول ایران خودرو

کدخبر: ۶۳۵۷۳۹
اقتصادنیوز: واردات تاکسی های برقی تهران وارد مرحله جدیدی شد و به زودی شاهد حضور تاکسی های برقی در خیابان های تهران هستیم.
 سایپا سورپرایز شد/ عرضه همزمان ۳ محصول ایران خودرو

به گزارش اقتصادنیوز، ثبت سفاش برای دو هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی برقی ویژه تهران نهایی شده که همگی از برندهای چینی هستند.

براساس اخبار منتشر شده ایران خودرو قرار است شش هزار دستگاه تاکسی را به شهرداری تهران تحویل دهد.

آبی های جاده مخصوص تاکسی های برقی خود را از سبد محصولاتی سه برند بستیون، دانگ فنگ و JMC انتخاب کرده اند.

دانگ فنگ A70, بستیون نات و لونا خودروهایی هستند که به زودی از سوی ایران خودرو به عنوان تاکسی وارد خواهند شد.

دانگ فنگ A70 و لونا ( محصول مشترک رنو و برند JMC) خر دو خودروهای سواری هستند اما محصول انتخاب شده از سبد محصولاتی بستیون  یک ون برقی است.

بستیون نات از سوی ایران خودرویی ها در نمایشگاه مدیریت شهری در بهمن ۱۴۰۲ رونمایی شد.

عزم سیاست گذار خودرویی برای برقی کردن بازار خودرو جدی است. وزارت صمت در اولین گام نسبت به برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کرده تا به نوعی مشتریان بازار خودرو را با مواهب خودروهای برقی آشنا کند. مدیران صمت امیدوارند از این مسیر تقاضا برای خودروی برقی را تحریک کرده تا مشتریان نسبت به خریداری کردن خودروی برقی اقدام کنند.

آن طور که اخبار منتشر شده نشان می دهد همزمان با واردات خودروهای برقی برای ناوگان حمل و نقل عمومی، برخی از شرکت های واردکننده نیز ثبت سفارش برای واردات خودروهای برقی را آغاز کرده اند.

به توجه به قرار داد ایران خودرو با شهرداری برای واردات تاکسی های برقی به نظر می رسد این خودروساز به دنبال این است تا سهم بیشتر بازار محصولات حاضر در حمل و نقل عمومی را به خود اختصاص دهد این در حالیست که تا کنون خبری از حضور دیگر خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا در این بخش شنیده نمی شود.

البته فراموش نکنیم خودروسازی سایپا اولین محصولات وارداتی را از برند چانگان پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی قرار داد اما به نظر می رسد نارنجی های جاده مخصوص برنامه ای برای مشارکت در برقی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی ندارند‌.

آن طور که معاونت حمل و نقل شهرداری تهران اعلام کرده قرار است به زودی واردات هزار دستگاه دانگ فنگ A70 و همچنین هزار دستگاه لونا به همراه ۸۰۰ دستگاه بستیون نات نهایی شود و این خودروها به ناوگان حمل و نقل شهری تهران تحویل داده شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید