درخواست مهم وزیر خارجه اردن از اسرائیل درباره جنگ غزه

ایمن الصفدی در کنفرانس خبری مشترک با همتایان مصری و فرانسوی خود در قاهره، از جامعه جهانی خواست تا برای توقف اقدام جنون آمیز رژیم صهیونیستی برای استفاده از سلاح گرسنگی علیه مردم فلسطین در غزه اقدام کنند.

 القدس العربی گزارش داد، وی با تاکید براینکه جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه از سوی کابینه رژیم صهیونیستی باعث افزایش قحطی و گرسنگی مردم در این باریکه می‌شود، گفت: می‌توان در زمان کوتاهی با گرسنگی در غزه مقابله کرد اگر که (رژیم) اسرئیل گذرگاه‌های زمینی را برای ورود کمک‌ها باز کند.

استفان سژورنه وزیر خارجه فرانسه نیز در این کنفرانس خبری، گفت: گسترش شهرک سازی‌های اسرائیل در کرانه باختری قوانین بین المللی را نقض می‌کند و فرانسه علیه شهرک نشینان تدابیری می‌اندیشد.

وزیر خارجه فرانسه افزود که باید گذرگاه‌های مرزی نوار غزه برای تحویل کمک‌های انسانی باز شود.

سازمان جهانی بهداشت پیش تر با اشاره به وضعیت وخیم بهداشت و پزشکی در نوار غزه، اعلام کرد: به دلیل وجود فقط ۱۰ بیمارستان در نوار غزه که به طور جزئی فعالیت می‌کنند، هزاران بیمار در این منطقه از دریافت خدمات درمانی محروم هستند.

این سازمان تاکید کرد: حدود ۹ هزار بیمار در غزه نیازمند انتقال به خارج از این منطقه برای درمان لازم هستند.

سازمان جهانی بهداشت افزود: تاکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ بیمار از نوار غزه به خارج از این منطقه منتقل شده‌اند که ۲۱۸ نفر از آنها را زخمی‌ها تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.