بارش‌ها امشب در کدام استان‌ها آغاز می‌شود؟

صادق ضیائیان گفت: بارش باران، رعدوبرق، در ارتفاعات و نواحی سردسیر برف، وزش بادشدید، برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد تگرگ، در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها همراه با مه در این چند روز شاهد خواهیم بود.

وی افزود: خراسان شمالی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، مناطق شمالی استان‌های فارس و کرمان، ارتفاعات البرز، در مازندران و تهران، خراسان شمالی و شرق گلستان،  مرکزی، همدان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب یزد درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

خبر مرتبط
زمان آغاز بارندگی در تهران/پایتخت سرد می‌شود

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی وضعیت جوی استان تهران امروز (۵ فروردین ماه) آسمانی صاف تا قسمتی ابری، به تدریج افزایش ابر همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان تاکید کرد: احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان آب، مه، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید بویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی وجود دارد.

او گفت: احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه می شود.

وی یادآور شد: با توجه آنکه فردا ۱۳ فروردین روز طبیعت است هم وطنان به دلیل احتمال آب‌گرفتگی رودخانه‌ها از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.