گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

پژو پارس 900 میلیون تومانی در راه است؟

کدخبر: ۶۴۱۴۳۸
اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.
پژو پارس 900 میلیون تومانی در راه است؟

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت کارخانه ای جدید پژو پارس با موتور XU7P (پژو پارس سال) از سوی ایران خودرویی‌ها اعلام شد تا ثبت‌نام کنندگان برای این محصول محبوب در بُهت فرو روند.

آن‌طور که اطلاعیه فروش ایران خودرو برای پژو پارس سال نشان می‌دهد این خودرو از این به بعد با قیمت حدود 445 میلیون و 700 هزار تومان در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.   

مقایسه قیمت جدید کارخانه‌ای پژو پارس سال با قیمت پیشین حکایت از آن دارد که قیمت این خودرو، افزایشی حدود 50 درصد در مبدا را تجربه کرده است.

آبی‌های جاده مخصوص پیش از این هر دستگاه پژو پارس سال را با قیمتی حدود 294 میلیون تومان برای متقاضیان فاکتور می‌کردند و به این ترتیب، شاهد آن هستیم که قیمت پژو پارس با موتور XU7P حول و حوش 150 میلیون تومان در کارخانه  رشد کرده است.  

طرح-فروش-فوق-العاده-پژو-پارس-و-206-به-زودی-آغاز-می_شود-1

اما باید سری به قیمت بازاری این خودرو بزنیم و ببینیم که فاصله قیمت بازاری و کارخانه‌ای پژو پارس سال چقدر است؟

هنوز پژو پارس سال مدل 1403 در بازار آفتابی نشده اما مدل 1402 این خودرو با قیمتی نزدیک به 675 میلیون تومان در بازار داد و ستد می شود. بنابراین قیمت این محصول محبوب ایران خودرو با مدل 1402 به نسبت قیمت کارخانه ای آن حدود 380 میلیون تومان اختلاف را نشان می دهد.

حال فرض کنیم همین اختلاف قیمت کارخانه ای و بازار با توجه به قیمت جدید پژو پارس در مبدا رقم بخورد. یعنی فاصله حدود 400 میلیون تومانی فعلی میان قیمت کارخانه‌ای و بازاری پژو پارس به قیمت جدید اعلامی این محصول محبوب ایران خودرو اضافه شود. بنابراین قیمت پژو پارس سال در بازار می تواند تا حوالی 850 میلیون تا 900 میلیون تومان بالا بیاید.

نباید از یاد برد که قیمت حدود 900 میلیون تومانی پژو پارس سال در بازار تنها تحت تاثیر افزایش قیمت کارخانه ای این خودرو رقم خورده است و عواملی مانند نرخ ارز یا انتشار اخبار خارج از بازار هنوز تاثیر خود را روی پیش بینی قیمت پژو پارس سال در بازار نگذاشته اند.

با این همه پیش‌بینی می‌شود این قیمت حسابی بازار خودرو را بترساند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید