دیدار مهم پوتین و علی‌اف/اعلام موضع روسیه درباره مسائل امنیتی قفقاز جنوبی

ولادیمیر پوتین در دیدار با الهام علی‌اف با اشاره به اینکه در این دیدار «در مورد وضعیت و تامین امنیت در منطقه صحبت می‌کنیم»، گفت: مسائل زیادی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی کرد و بسیار حساس هستند.

خبر مرتبط
نیروی هوایی ارتش آذربایجان رزمایش نظامی برگزار کرد+ فیلم

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای از برگزاری رزمایش نیروی هوایی ارتش این کشور در منطقه نخجوان خبر داد.

وی اظهار داشت: روابط تجاری روسیه و آذربایجان به طور فعال در حال توسعه است و حجم معاملات تجاری میان دو کشور به چهار میلیارد دلار رسیده است.

پوتین با بیان اینکه روابط بین 2 کشور «در سطح بالایی قرار دارد»، افزود که حجم معاملات تجاری در حال رشد است و سرمایه‌گذاری روسیه در اقتصاد آذربایجان ۶ میلیارد دلار شده است.

خبر مرتبط
روسیه هشدار داد/ غرب در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای است

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که غرب در آستانه یک درگیری نظامی مستقیم بین قدرت‌های هسته‌ای است؛ اتفاقی که پیامدهای فاجعه‌باری خواهد داشت.

رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد که «هیات بین دولتی فعالانه کار می‌کند و زمینه‌های همکاری زیادی در بخش اقتصاد و زیرساخت‌ها وجود دارد.»

پوتین همچنین در این دیدار بر اهمیت تلاش‌ها برای توسعه راه آهن «بایکال-آمور» و راه‌آهن سراسری سیبری برای روسیه و کل کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، مذاکرات میان سران این کشورها در کاخ کرملین روسیه انجام شد.

تاس خاطرنشان می‌کند که «روسیه به طور فعال در حال اجرای کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال به جنوب، از جمله ساخت بخش راه آهن رشت - آستارا است. مسکو در ماه مه [اردیبهشت/خرداد] گذشته اعلام کرد که به احتمال زیاد باکو به توافقات مربوط به ایجاد کریدور خواهد پیوست.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.