دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و همتای عراقی‌اش+ فیلم

 در این دیدار دکتر احمدیان و قاسم الاعرجی ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، مقرر کردند کمیته‌های فرعی و عالی‌ هرچه‌ زودتر تشکیل جلسه دهند.

خبر مرتبط
دبیر شورای عالی امنیت ملی وارد روسیه شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به منظور شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه وارد این کشور شد.

الاعرجی در این دیدار با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیروهای نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات همچنین از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با هدف شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه و نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس ظهر امروز (سه‌شنبه) وارد فرودگاه پولکووای سن‌پترزبورگ شد.

احمدیان نماینده‌ رهبر معظم انقلاب و دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به دعوت نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه و در رأس هیأتی، برای شرکت در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی امنیتی روسیه، که با حضور وزرای دفاع و دبیران شورای امنیت ملی بیش از یکصد کشور در سن‌پترزبورگ برگزار می‌شود، به روسیه سفر کرده است.

وی در این سفر همچنین در نشست دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو گروه بریکس شرکت می‌کند.

احمدیان در حاشیه این نشست‌ها با برخی همتایان خود نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

اجلاس سالانه امنیتی روسیه که هر سال یکی از شهرهای این کشور میزبانی آن را برعهده دارد، به ابتکار روسیه و با هدف مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب، به ویژه آمریکا در عرصه‌ امنیت بین‌الملل برگزار می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.