موضوع «مولدسازی» از دیگر مسائلی بود که دکتر دستغیب به آن اشاره و بیان کرد: در حوزه مولدسازی باید همکاری‌های موثر با نتایج ملموس بین دیوان محاسبات و وزارت اقتصاد در راستای شفافیت و انضباط مالی بیشتر برقرار شود. او بر تعریف دقیق از «مالکیت عمومی» برای تحقق «شفافیت مالی» تاکید و در خصوص ساماندهی اقتصادی اتباع خارجی نیز اظهار کرد: همکاری مشترک در زمینه ساماندهی فعالیت‌های اقتصادی اتباع، از ضروریات غیرقابل‌انکار است تا از این طریق در راستای شفاف‌سازی مالی اقدام شود. سید‌احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت سیزدهم، نیز در این دیدار با قدردانی از نظارت‌های موثر دیوان محاسبات، گفت: در دوره اخیر، ارتباط موثری بین وزارت اقتصاد و خزانه‌داری کل کشور با دیوان محاسبات کشور شکل گرفته و این رویکرد قابل ارتقا و توسعه است.

وزیر اقتصاد با اشاره به تجمیع تمام درآمدهای کشور در حساب واحد خزانه، افزود: وزارت اقتصاد برنامه‌های خوبی در راستای تحقق حساب واحد خزانه دارد و در این زمینه آماده افزایش همکاری با دیوان محاسبات برای تحقق کامل این موضوع هستیم. او در ادامه تاکید کرد: برای تحقق کامل اهداف اقتصادی قانون‌گذاران، افزایش تعاملات بین وزارت اقتصاد، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه امری انکارناپذیر است و ما آماده‌ایم در این باره کارگروه مشترکی تشکیل شود. خاندوزی در خاتمه اظهار کرد: می‌توان با اولویت‌دهی و تقسیم‌بندی شرکت‌ها، نظارتی اثربخش‌تر در قبال آنها اعمال کرد و شفافیت در این حوزه را بهبود بخشید.

شایان ذکر است، در این دیدار که با حضور سید رحمت‌الله اکرمی، خزانه‌دار کل کشور، و همچنین محمد‌هادی سبحانیان، رئیس سازمان امور مالیاتی، همراه بود، ضمن تاکید بر احیا و کاربردی‌تر شدن اهداف صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی ساختمان، راهکارهای افزایش تعاملات میان وزارت اقتصاد با دیوان محاسبات کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.