سیدصولت مرتضوی در آیین واگذاری زمین به یک‌هزار و ۱۰۰ خانواده از طریق ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان یزد، اظهار کرد: سرمایه هر کشور، جمعیت جوان است و اگر کشوری فاقد جمعیت جوان شد با مشکلات زیادی مواجه خواهد بود. او ادامه داد: در صورت کاهش جمعیت جوان، چشم طمع بیگانگان به کشور خواهد بود و با چالش‌های جدی مواجه خواهیم شد.

مرتضوی اضافه کرد: دولت سیزدهم و مجلس شورای اسلامی در طرحی برای ترویج فرهنگ جوانی جمعیت و افزایش نرخ ازدواج و زادوولد، مشوق‌ها و حمایت‌های زیادی را مشخص کردند که در حال اجراست. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شخص رئیس‌جمهور به مسکن جوانان اهتمام ویژه‌ای دارند و در این حوزه برنامه‌ریزی و اجرا زمان‌بر است اما بخش قابل‌توجهی از زوج‌های جوانی که مشمول شده‌اند، به‌ مناسبت ایام ولادت نبی مکرم اسلام(ص) زمین یا واحد مسکونی آنها تحویل داده شد؛ در استان یزد برای یک‌هزار و ۱۰۰ زوج جوان اقدام می‌شود و از استاندار جوان و پرتلاش یزد به دلیل اهتمام ویژه در این امور تشکر می‌کنم.

در این مراسم قرعه‌کشی واگذاری زمین به یک‌هزار و ۱۰۰ خانواده ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان یزد انجام و به هشت خانواده نیز به ‌صورت نمادین قرارداد زمین توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تحویل داده شد. در قالب طرح جوانی جمعیت به افراد واجد شرایط در صدور پروانه ساخت از ۵۰ تا ۱۰۰درصد تخفیف داده می‌شود و همچنین برای افرادی که دارای زمین سنددار در محدوه شهر یزد باشند و چهار فرزند هم داشته باشند همه عوارض و هزینه‌های صدور پروانه رایگان محاسبه خواهد شد.