ابتکار اوبر در ایام قرنطینه

اوبر یادآور شده است که بنا دارد این سرویس جدید خود را که برای سهولت خدمات به مشتریان در شرایط کنونی که به دلیل شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است، در هفته‌های آتی به دیگر شهرهای ایالات‌متحده نیز توسعه دهد. این اقدام جالب شرکت اوبر در زمانی وارد فاز عملیاتی شده است که حدود ۹۰ درصد از شهروندان آمریکایی با ریسک بالای ابتلا به کرونا مواجه هستند و دولت فدرال از آنها خواسته است تا در منازل خود  بمانند. اکنون بسیاری از آمریکایی‌ها چشم خود را به کارگرانی دوخته‌اند که در این روزهای حساس، به تحویل غذا، خواربار و موارد مورد نیاز خانوارها مشغول هستند. اوبر همچنین در حالی از طرح ابتکاری خود برای خدمات به شهروندان ایالات‌متحده پرده برداشته است که فعالیت تاکسی‌های آنلاین با بیشترین میزان درآمد برای اوبر به دلیل شیوع ویروس کرونا در اغلب شهرهای آمریکا به حالت تعلیق درآمده است. پیش از شیوع کرونا در ایالات‌متحده، اوبر اقدام به راه‌اندازی سرویس رزرو تاکسی از طریق تماس تلفنی در شهرهای آریزونا و فلوریدا کرده بود.

سخنگوی شرکت اوبر در توضیح دلیل راه‌اندازی سرویس تلفنی سفارش غذای این شرکت می‌گوید:« اوبر با انجام چند مطالعه بر گروه‌های مختلف از شهروندان آمریکایی دریافت که بسیاری از افراد مسن در استفاده از برنامه اوبر در گوشی‌‌ تلفن همراه با دشواری مواجه می‌شوند و از این رو تصمیم گرفتیم تا برای رفاه حال این مشتریان اقدام به راه‌اندازی این سرویس کنیم.»

در حالی که رستوران‌ها و شرکت‌های ارائه خدمات تاکسی سال‌ها است که از تلفن برای سرویس‌دهی خود به مشتریان استفاده می‌کنند، سرویس‌های طراحی شده برای گوشی‌های تلفن همراه از طریق برنامه‌های کاربردی به استفاده از کارکنان قراردادی و ارزان‌تر متکی است و قادر بوده است تا هزینه‌ها را برای کاربران کاهش دهد و همچنین نوع سفارش این سرویس‌ها را تسهیل کند.

اما شرکت‌های فعال در زمینه تحویل غذا نظیر اوبر، دوردش و پست‌میتس به‌ دلیل دریافت هزینه‌های بالا از رستوران‌های مستقل مورد انتقاد قرار گرفته‌اند، رستوران‌هایی که سوددهی بالایی نیز ندارند. اوبر حالا می‌گوید که بخش تحویل غذای این شرکت با رشد تقاضا در جریان شیوع ویروس کرونا مواجه بوده است و تعداد رانندگانی که برای سفارش غذا به مشتریان فعال بوده‌اند در اواسط ماه مارس به دو برابر افزایش یافته است. دارا خسروشاهی، مدیرعامل اوبر روز نوزدهم مارس اعلام کرده بود که این شرکت هم‌اکنون میزان کافی از نقدینگی را در اختیار دارد تا بتواند از بحرانی که توسط شیوع ویروس کووید-۱۹ ایجاد شده است به سلامت عبور کند.