دستگاه خنک‌کننده مخصوص جوجه‌های یک روزه

این در حالی است که در مسافت‌های بلند بیش از هزار کیلومتر این عوامل به‌علت بعد مسافت، زمان طولانی و اختلاف آب و هوای مبدا و مقصد با شدت بیشتری بر جوجه‌های یک‌روزه تاثیر می‌گذارد؛ جالب‌تر این که  این سهل‌انگاری واضح در حالی انجام می‌گیرد که یکی از حساس‌ترین دوره‌های پرورش طیور، از لحاظ کیفیت و بهره‌وری زمان انتقال جوجه از کارخانه جوجه‌کشی تا مزرعه است. در این میان بنا به گفته کارشناسان صنعت طیور نقش استرس گرمایی در بهره‌وری فیزیولوژیکی طیور صنعتی کاملا به اثبات رسیده است.

تمامی‌ این موارد ذکر شد تا خاطر نشان کنیم برای داشتن یک محصول خوب نیازمند توجهات ویژه‌ای هستیم، زیرا  آزمایش‌ها نشان می‌دهند جوجه‌های یک‌روزه در مواجهه با شرایط نامطلوب حمل‌ونقل رشد و نمو مطلوب نداشته و خسارت‌های وارد بر میزان بهره‌وری آن جبران ناپذیر است.

در همین راستا شرکت رایمند با همکاری شرکت VEIT اقدام به ارائه راه‌حل‌های جامع برای حمل‌ونقل جوجه یک‌روزه کرده است که تضمین‌کننده حفظ کیفیت جوجه در چرخه حمل‌ونقل از جوجه‌کشی تا مزرعه است. نکات برجسته این دستگاه شامل نصب روی انواع شاسی‌های کامیونت، کامیون و تریلر از ظرفیت 15 هزار تا 114 هزار تن، استفاده از ساندویچ پنل‌های استایرو فوم و مواد ضد‌خوردگی به منظور مقاومت در مقابل ضد عفونی روزانه و همچنین تغییرات دمایی منفی 35 تا مثبت 42 است. درهمین حال تهویه و چرخش کافی و متوازن هوا از سقف و کف به‌صورت فیلتر شده با تنظیم درجه حرارت مربوطه به صورت کاملا اتوماتیک، گرمایش با گرمای موتور و سرمایش با موتور اضافی، کنترل و مانیتورینگ مرکزی در کابین راننده، امکان کنترل دستی همه فرامین در مواقع اضطراری توسط راننده و امکانات دیگر از ویژگی‌های این دستگاه است.