تولد یک ایده

در زمان ارائه سرویس چند برند معتبر در اختیار مشتری قرار می‌گیرد و هنگام پرو هر برندی که کیفیت آن مورد اقبال مشتری قرارگرفته باشد، خریداری می‌شود. این شیوه کار شرکت «یقه» است. این روش از سوی دیگر مزیت‌های متقابلی برای مصرف‌کننده دارد؛ افراد پرمشغله که فرصت خرید از مراکز خرید را ندارند می‌توانند از این فرصت مناسب استفاده کنند. همچنین کاهش ترافیک و تردد شهری مزیت دیگری خواهد بود که مصرف‌کننده از آن بهره‌مند می‌شود. نظرخواهی و پیشنهاد‌هایی که از سوی افراد خانواده در محل پرو (منزل) یا همکاران (در محل کار) ارائه می‌شود خریدار را در موقعیت بهترین انتخاب قرار می‌دهد. این شیوه فروش با البسه آقایان شروع‌ شده است که قابل‌تعمیم به البسه خانم‌ها، نوجوانان و کودکان است و در نهایت می‌تواند طیف گسترده مخاطبان را در حوزه پوشاک و البسه تحت تاثیر قرار دهد.

در حال حاضر حوزه فعالیتی شرکت یقه در خصوص البسه آقایان است. ولی با توجه به امکاناتی که در حوزه شخصی دوزی و همکاری با خیاطان بنام دارد، توانسته‌ برای پرسنل خانم برخی سازمان‌های خصوصی، مانتو و لباس‌های فرم طراحی و تولید کند. در همین راستا مدیرعامل یقه درباره تلاش‌هایی که برای جلب حمایت برندهای مختلف در این نوع فروش محصول صورت گرفته، گفت: اصولا در جوامعی چون ایران، قبول تغییرات و تجربه‌های نو همراه با سختی‌های مختص به خود است که بخشی از این سختگیری‌ها از سوی تولیدکننده‌ها صورت گرفته است. در کنار این، برندهایی با دوراندیشی‌های خود همراه این شیوه شدند و در حال حاضر جزو تامین‌کنندگان اصلی در حوزه فروش شرکت هستند.به گفته حسن باغبانیان امروزه خلاقیت و نوآوری در حوزه‌های مختلف و البته فروش، نقش اساسی و کلیدی در مدیریت منابع مختلف در سطح جهان ایفا می‌کند؛ به‌نوعی که یکی از شاخصه‌های مدیران برتر و موفق، استفاده از علوم نوین درزمینه‌ها و شاخه‌های فروش است به طوری که انتقال و تقسیم‌بندی و همچنین توسعه این موارد و تسری دادن آن به افراد مرتبط زیرمجموعه به بهترین نحو ممکن صورت گیرد. باغبانیان در ادامه افزود: دراین‌بین مشکلات پیش روی هر ایده جدید، بسیار و گاه غیرقابل‌پیش‌بینی بوده و است. عدم اعتماد تولیدکنندگان معتبر در حوزه البسه آقایان، در اختیار قرار ندادن طیف گسترده‌ای از مدل‌های تولیدی، سختی‌های خاص حوزه تبلیغات و ارائه ندادن بسته‌های حمایتی در حوزه تبلیغاتی و تولید محتوایی، معرفی این ایده فروش را دچار سختی‌هایی کرده است. همچنین از جانب مخاطبان این سرویس‌ها (مشتری) در ابتدای امر مشکلاتی وجود داشت؛ به‌عنوان‌مثال گاه اطمینان نداشتن به پرسنل شرکت که آنها را در محیط‌های پرو مثل خانه یا محل کار می‌پذیرند از مشکلاتی بود که البته با رفتارهایی جهت کسب اعتماد از سوی کارشناسان فروش این مشکلات مرتفع و این بی‌اعتمادی به اعتماد کامل مبدل شده و سرویس را مورد اقبال خود قرار داده‌اند. به گفته مدیرعامل یقه بی تردید اگر ایده‌ای، خلاقانه، جذاب، فراگیر، با طراوت و تازگی و صدالبته جزو اولین‌ها باشد قطعا حمایت‌های مختلفی را در بر خواهد داشت؛ برای مثال ما با معرفی اپلیکیشن پزشک و ارائه این پلت فرم جذاب و یونیک در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بدون اینکه انتظار حمایت مالی داشته باشیم، به‌عنوان شرکت و اپلیکیشن خلاق از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب شدیم. وی گفت: این فعالیت اثرات محسوسی در حوزه اشتغال داشته، به‌طوری‌که فرصت شغلی مستقیم برای حدود ۱۰۰ نفر و ۵۰۰ فرصت شغلی غیرمستقیم از طیف گسترده فرصت شغلی، تبلیغات و تولید و خدمات را ایجاد کرده‌است. باغبانیان در ادامه افزود: این شیوه فروش در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها به دلیل وجود مشغله‌های کاری و فرصت اندکی که خیلی از مشاغل برای صاحبان خود ایجاد کرده‌اند، بسیار لازم و کاربردی است.

وی گفت: وجود ایده‌های جدید و نوگرایانه در هر کشوری زمانی راهگشا و مؤثر است که منطبق بافرهنگ و آداب‌ورسوم آن جوامع باشد. این شیوه در ابتدای امر مستلزم اعتمادسازی از سوی ارائه کننده به خریدار است. اعتمادسازی را می‌توان با تبلیغ درست، اصولی و شیوه‌های تولیدی محتوایی مقبول جوامع ترویج داد و حاکمیت می‌تواند با بسترسازی فروش در حوزه مجازی و اینترنتی راهگشای کسب‌وکارهای نو باشد. باغبانیان گفت: کرونا بیماری‌ای است که مبدل به معضل اجتماعی و خاص و منحصربه‌فرد در جامعه جهانی معاصر شده و شیوه‌هایی پدید آورده که کاملا غیرقابل ‌پیش‌بینی بود. این بیماری واگیردار گسترده که در زمان خاصی از خرید مردم ایران‌زمین گسترش پیدا کرد، باعث به هم خوردن محاسبات تمامی فروشندگان و تولیدکنندگان البسه در ایران شده، در این میان شرکت هم با پروتکل‌های ارائه شده، از سوی وزارت بهداشت توانست اعتماد مشتریان خود را جلب کرده و در فروردین و اردیبهشت‌ به مقبولیتی دست پیدا کند که فروش‌های خوبی برای شرکت و خریدهای جذاب برای خریداران و مشتریان رقم زد.

وی در نهایت خاطرنشان کرد: پرسنل شرکت به‌ویژه کارشناسان فروش، راننده و نیروهای خدماتی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلامی از سوی وزارت بهداشت و ضدعفونی ملزومات و تعویض کاورهای کلیه البسه که به محل پرو ارسال‌شده بودند توانستند بدون هیچ‌گونه ابتلا به کرونا به موفقیت دست پیدا کنند.

p28 (3)