از جمله بوستان مشاهیر با مساحت ۳۲ هکتار، بزرگ‌ترین بوستان در دست احداث در شهر جدید پرند است. بوستان مشاهیر باهدف ایجاد فضای سبز در مقیاس شهری، فراشهری و تاکید بر فعالیت‌های آزادانه شهروندان در قالب فضاهای خدماتی، رفاهی، گذران اوقات فراغت، فرهنگی، تفریحی و گردشگری طراحی ‌شده است. در طراحی بوستان مشاهیر مولفه‌های عملکردی، زیبایی‌شناختی و محیط‌زیستی مورد توجه قرار گرفته است. پروژه احداث بوستان مشاهیر تاکنون ۸۶ درصد پیشرفت داشته و نیمه‌شمالی آن افتتاح ‌شده است.

در همین حال پروژه تقاطع غیرهمسطح شهرک صنعتی پرند در جنوب فاز یک (ورودی شهرک صنعتی) شهر پرند قرار دارد. هدف از ساخت این پل روگذر ایجاد دسترسی شهرک صنعتی به جاده قدیم تهران-ساوه و شهر پرند است. تاکنون این پروژه ۸۵درصد پیشرفت داشته است.

همچنین احداث راه دسترسی به ایستگاه راه‌آهن شهدای شهر جدید پرند تاکنون ۵۰درصد پیشرفت داشته است.

آرامستان شهر جدید پرند با مساحت تقریبی ۴۰ هکتار دیگر پروژه در دست اجرا است که تاکنون این پروژه ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

از سوی دیگر پروژه کیسون (مسکن مهر) در فاز ۶ شهر جدید پرند واقع‌ شده است که تاکنون ۱۰ هزار و ۸۰ واحد آن افتتاح ‌شده است و دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

در همین حال مرکز محله آفتاب واقع در فاز ۵ شهر جدید پرند با روش مشارکت در ساخت دارای کاربری‌های تجاری، آموزشی، سرای محله و فضای سبز از دیگر پروژه‌های شهر جدید پرند است. پیشرفت فیزیکی پروژه حدود ۱۱ درصد است و در مرحله تسطیح و خاکبرداری و اجرای جدول معابر و صدور پروانه ساختمانی برای مجتمع‌های تجاری است.

مرکز محله آفتاب با نزدیک به ۱۵۰میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حال انجام عملیات اجرایی بوده و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز محله شهر جدید پرند شناخته می‌شود.

 پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن

پروژه برج‌افزار ماهان البرز شامل ۲۵۲ واحد بوده و ۱۰ طبقه دارد. این پروژه در شمال فاز ۶ واقع‌ شده و عملیات خاک‌برداری آن در حال انجام است.

پروژه ۸۸ هکتاری در شمال فاز ۶ واقع‌ شده و ظرفیت آن ۳۴۲۰ واحد مسکونی است. عملیات آماده‌سازی آن تاکنون حدود ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این محله دارای خدمات فرهنگی، مذهبی، درمانی، تجاری، فضای سبز و پارک است که از طریق جذب سرمایه‌گذار و به‌صورت مشارکتی ساخته خواهد شد. پروژه ۱۳۰ هکتاری در فاز ۶ واقع‌شده و ظرفیت آن حدود ۴هزار واحد مسکونی است. عملیات آماده‌سازی آن تاکنون حدود ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. خدمات رسان فاضلاب در این پروژه شروع به کارکرده و کانال هدایت آب‌های سطحی در جنوب سایت رو به اتمام است.