وی با اشاره به این مطلب که پیش‌ از این کشوری مانند عراق از خریداران اصلی محصولات ما به شمار می‌رفت اظهار کرد: به دلیل عدم ارسال به‌موقع از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران و تاخیر در ارسال سفارش‌ها به مشتریان، این مقصد صادراتی دیگر با ما همکاری نکرد و با وجود داشتن زمینه‌های مناسب برای صادرات محصولات، عراق دیگر از ما خرید نکرد. وی با اعتقاد بر این مطلب که برخی رویکردهای موجود سبب خود تحریمی ‌شده است، تصریح کرد در واقع با انجام صادرات، باری از دوش دولت برمی‌داریم و در این شرایط بحرانی تحریم‌ها به‌نوعی به دولت کمک می‌کنیم و ضمن ارزآوری، محصول ایرانی را به فرامرزها صادر می‌کنیم.  وی گفت: اما مسائلی که موانع بخش دولتی برای ما ایجاد می‌کند فرآیند توسعه‌ای را در شرکت‌هایی نظیر ما به‌کندی پیش می‌برد. وی ابراز امیدواری کرد که با راه‌اندازی دفتر جدید آرافام در ارمنستان بخشی از این موانع نیز مرتفع شود و به‌طور مجدد در مسیر صادرات محصولات ما سنگ‌اندازی نشود. وی در این ‌باره تصریح کرد: اگر قرار است تولید رونق بگیرد، باید دست ‌و بال تولیدکننده ایرانی را از گره قوانین دست‌وپا گیر بگشایند.

وی یادآور شد: محصول ما، یک محصول مادر برای صنایع تبدیلی به شمار می‌رود و در رده محصولات واسطه‌ای نیست. وی گفت: به‌عنوان بخش‌خصوصی تاکنون موردحمایت هیچ دولتی قرار نگرفته‌ایم و به‌طور خودساخته گام برداشته‌ایم. وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد» در خصوص میزان تولید شرکت تصریح کرد: حجم تولید در ماه جاری افزایش داشت اگر این افزایش وابسته به ترس مردم از گرانی‌های بعد عید نباشد، پیش‌بینی می‌شود سال آینده نیز میزان تولید شرکت رو به افزایش بگذارد. وی با اشاره به اینکه شرکت تنها به محصولات فعلی نظیر انواع رنگ‌های صنعتی، خودرویی، دریایی و ساختمانی اکتفا نکرده است خاطرنشان کرد: محصول جدید سپهرآرافام که ۵ ماه است به تولید رسیده و یک برند آمریکایی تولیدکننده آن بود، پیش ‌از این به کشور وارد می‌شد؛ اما با تلاش متخصصان داخل شرکت این محصول مرحله ‌به ‌مرحله پس از تحقیق و مطالعات لازم، تجاری‌سازی کرده و اکنون پتروشیمی بوشهر نخستین سفارش‌دهنده این محصول به شمار می‌رود.

وی درباره محصول جدید سپهر آرافام یادآور شد: اجرای این محصول در انواع پوشش‌های حفاظتی و کف‌پوش‌های صنعتی (اپوکسی و پلی یورتان) برای صنایع و تاسیسات پالایشگاهی، نیروگاهی، تاسیسات دریایی، خودروسازی، پروژه‌های پتروشیمی و سدسازی صورت می‌گیرد. وی افزود: امیدواریم که در سال ۱۴۰۰ به‌واسطه افزایش سفارش‌ها برای این نوع از محصولاتمان به ۵۰درصد ظرفیت تولید دست پیدا کنیم. وی از برنامه تولید محصولات ضد حریق یادکرد و گفت: این نوع از محصولات شرکت آرافام در مرحله طراحی و تحقیقات آزمایشگاهی قرارداد و در سال آینده با حل موانع ذکرشده به خط تولید راه می‌یابند.