به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها برگرفته از وب‌سایت این خبرگزاری، اپل روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد در کالیفرنیا یک مرکز ذخیره انرژی خورشیدی مبتنی بر باتری ایجاد می‌کند. این شرکت گفت که این مرکز توانایی ذخیره ۲۴۰ مگاوات ساعت انرژی را دارد که برای تامین انرژی بیش از ۷ هزار خانه برای یک روز کافی است. هر مگاپک ظرفیت ذخیره انرژی تا ۳ مگاوات ساعت برق را دارد که ۱۴ برابر بیشتر از باتری پاورپک ساخت همین کمپانی با ظرفیت ۲۱۰ کیلووات بر ساعت است. از بزرگ‌ترین مزایای این مخازن عظیم انرژی، راه‌اندازی سریع آنها است.

این مجموعه شامل ۸۵ سیستم ذخیره انرژی باتری مگاپک تسلا است که اولین بار در سال ۲۰۱۹ اعلام شد. این انرژی برای کمک به مراکز شرکت‌های فعال در زمینه انرژی استفاده خواهد شد. تسلا که بیشتر به دلیل خودروهای الکتریکی ساخت خود شناخته شده، در چند سال گذشته تجارت انرژی خورشیدی خود را آغاز کرده است. شرکت تسلا به‌تازگی از باتری صنعتی عظیم‌الجثه خود به نام «مگاپک»  (Megapack) رونمایی کرد که به عقیده این شرکت با استفاده از این باتری می‌توان علاوه بر تامین نیروی برق با سرعت ‌بالا، از آنها در ساعات اوج مصرف در نیروگاه‌ها نیز استفاده کرد.این شرکت در سال ۲۰۱۶ و با خرید ۶/ ۲ میلیارد دلار شرکت سولار سیتی وارد تجارت خورشیدی شد. سولارسیتی یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات انرژی است که مقر آن درسان‌ماتیو، کالیفرنیا، ایالات‌متحده است. با این‌حال، بخش خورشیدی شرکت هنوز به‌تنهایی کسب درآمد نمی‌کند. تولید و ذخیره انرژی با توجه به پرونده مالی پایان سال، ۶درصد از کل درآمد شرکت را در سال ۲۰۲۰ تشکیل داده است، اگرچه از سال ۲۰۱۹ رشد ۳۰درصدی داشته است.

وبگاه روزنامه‌نگاری فناوری و شبکه رسانه‌ای Verge ابتدا با اشاره به سوابق ارائه ‌شده توسط هیات نظارت بر شهر مونتری گزارش ارتباط دو غول فناوری را ارائه داد، اما تسلا بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد. تسلا و اپل به‌نوعی در رقابت با هم هستند و احتمالا در آینده با ورود رسمی اپل به صنعت خودرو، این رقابت مستقیم می‌شود. این دو شرکت تاکنون بارها کارمندان سابق طرف مقابل را استخدام کرده‌اند و جدیدترین نمونه‌ این اتفاق مدتی پیش رخ داد.