به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت اوپرا نیوز، درحالی‌که هنوز غول‌های فناوری فروش اتومبیل‌های خود را آغاز نکرده‌اند، گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت دایملر به‌زودی می‌تواند محصولی را به بازار عرضه کند که با گرم شدن بازار رقابت خودروهای الکتریکی، سخت‌افزار و نرم‌افزار را باهم ترکیب می‌کند. مدیرعامل دایملر، اولا کالنیوس، پنج‌شنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری CNBC در پاسخ به این سوال که آیا او نگران ورود شرکت‌های دیجیتالی به بازار خودروهای الکتریکی است یا خیر، اظهار کرد در آینده‌ای نزدیک رقابت شدیدی در این زمینه وجود خواهد داشت و زمانی که صنعتی وارد مسیر تحول می‌شود، طبیعی است که بازیگران جدید به آن صنعت چشم بدوزند. کالنیوس می‌گوید که دایملر همواره به خود یادآوری می‌کند که این نام تجاری برای چیست و این امر آن را به مرحله بعدی فناوری سوق می‌دهد که اگر این شرکت به‌خوبی عمل کند، می‌تواند موقعیت خود را در آینده این صنعت تثبیت کند.

اظهارات وی در حالی است که شرکت مرسدس بنز، متعلق به دایملر، نسخه الکتریکی پرچمدار سدان لوکس کلاس S خود را روانه بازار خواهد کرد. کالنیوس در ادامه اضافه کرد که این به‌نوعی شروع یک دوره جدید است و «کنجکاوی» زیادی در اطراف این نسل جدید از خودروها وجود دارد. قیمت این سدان لوکس در تابستان اعلام می‌شود اما کالنیوس گفت که دایملر انتظار دارد این خودرو از لحظه‌ای که برای فروش عرضه می‌شود درآمد کسب کند. وی افزود هزینه‌های متغیر در خودروهای دارای باتری برقی بزرگ، بیشتر از خودروهای دارای موتور احتراق داخلی است. وظیفه ما در این دهه تحول از یکسو و از سوی دیگر کاهش هزینه‌های متغیر و بازگرداندن تعادل حاشیه‌ای در همه بخش‌ها است. توسعه فناوری خودروهای الکتریکی هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و هنوز کارهای زیادی برای انجام وجود دارد. این فناوری بزرگ‌تر خواهد شد و ما پیشرفت‌های فناورانه بسیاری در این راستا خواهیم داشت. من خوش‌بین هستم که ما قادر به بازگرداندن حاشیه‌هایی خواهیم بود که به آنها عادت کرده‌ایم.

 دایملر در مقایسه با تسلا

سهام دایملر طی ۱۲ ماه گذشته سر به فلک کشیده است که بیش از ۱۷۳درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و روز پنج‌شنبه هر سهم آن با ارزش ۷۵ یورو (۸۹ دلار) معامله شد. کالنیوس با افزودن اینکه این اتفاق به بهبود عملکرد مالی و استراتژی فناوری آینده شرکت دایملر منجر می‌شود گفت ما در سهاممان شتاب مثبت داریم. با این ‌حال، سقف بازار دایملر از حدود ۱۸۵ میلیارد یورو در سال ۱۹۹۸ به ۸۰ میلیارد یورو رسیده است. در حالی ‌که سقف تسلا در بازار به ۶۹۴ میلیارد دلار رسیده است. کالنیوس در این خصوص اظهار کرد: اگر در حال حاضر بیشینه سهم بازار برای هر شرکتی که در صنعت خودروی جهان نقش دارد را مورد بررسی قرار دهیم، در نهایت با تعداد قابل‌توجهی روبه‌رو خواهیم شد. وی افزود: ما باید اطمینان حاصل کنیم که توزیع کل سقف بازار بیشتر به نفع ما حرکت می‌کند. این همان چیزی است که ما در حال کار روی آن هستیم؛ مانند سایر تولیدکنندگان خودرو، تجارت شرکت دایملر نیز تحت تاثیر کمبود جهانی تراشه قرار گرفته است. کالنیوس در انتها گفت ما قطعا می‌توانیم فراتر از میزان کنونی خودرو تولید کنیم و بفروشیم.