به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها و به نقل از وب‌سایت خبری گلوبال تایمز، هنگامی که هفته گذشته یک روزنامه‌نگار در بخشی از یک پادکست خبری برای نیویورک تایمز از تیم کوک سوال کرد که آیا اپل روی ساخت یک وسیله نقلیه مستقل کار می‌کند یا خیر، وی گفت که از اظهار نظر در رابطه با کاری که ما آنجا انجام می‌دهیم، می‌خواهم کمی خوددار باشم. کوک اظهار کرد: به نظر من نوآوری «خودمختاری» وسایل نقلیه یک فناوری اساسی است. اگر یک قدم به عقب بردارید، خودرو‌ها از بسیاری جهات شبیه روبات‌ها هستند و یک ماشین «تصمیم‌گیر» در واقع یک روبات است.

بنابراین کار‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید با یک ماشین خودمختار انجام دهید و ما خواهیم دید که اپل چه خواهد کرد. کوک افزود که حتی اگر اپل به فکر تولید یک خودروی خودمختار باشد، این به این معنی نیست که این خودرو لزوما راهی بازار‌های جهانی شود.

وی در ادامه افزود: ما موارد زیادی از پروژه‌ها و ‌ایده‌ها را در داخل شرکت اپل بررسی می‌کنیم، اما بسیاری از آنها هرگز به فضای بیرون راه پیدا نمی‌کنند.

اما من هرگز نمی‌گویم که پروژه مذکور هم با این شرایط مواجه خواهد شد. کوک در پاسخ به این سوال که آیا پروژه اپل یک خودرو است یا صرفا فناوری لازم برای ساختن یک پروژه، از اظهار نظر خودداری کرد، اما گفت که این شرکت دوست دارد سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات را ادغام کند و نقاط تلاقی آنها را پیدا کند، زیرا ما فکر می‌کنیم که در آن نقطه جادو اتفاق می‌افتد.

وی گفت که ما عاشق این هستیم که از فناوری اصلی پیرامون آن برخوردار باشیم.

گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد اپل قصد دارد مرحله ساخت خودروی خودمختار خود را تا سال ۲۰۲۴ به اتمام برساند و در مورد همکاری‌های مشترک در این خصوص با شرکت‌های هیوندای، کیا و نیسان گفت‌و‌گو کرده است. این در حالی است که همه این خودروسازان مذاکره با اپل را انکار کرده‌اند و متیو دبورد، خبرنگار ارشد بیزینس اینسایدر استدلال می‌کند که اپل هرگز چنین خودرویی را روانه بازار نخواهد کرد: زیرا از همکاری با خودروسازان امتناع می‌ورزد. نشریه بیزینس اینسایدر همچنین در گزارشی اعلام کرده اپل اخیرا برخی از ویژگی‌های این خودرو را اعلام کرده که از جمله می‌توان به روش‌های ارسال هشدار به رانندگان، کاهش عوارض حرکتی و ایجاد کنترل‌های جدید آب و هوایی اشاره کرد. به نظر می‌رسد اپل به عنوان یک سازنده گوشی‌های هوشمند تنها شرکت فعال در این حوزه نیست که به دنبال رونق بازار خودرو‌های الکتریکی است.