به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC،  مدیر عامل شرکت یام، دیوید گیبس اظهار کرد آمار و ارقام اولیه نشان می‌دهند مشتریان برای خرید ساندویچ  جدید KFC که در اواخر فوریه در سراسر کشور در رستوران‌های زنجیره‌ای آن پخش شد، بیشتر به رستوران‌های این شرکت بازمی‌گردند و این ساندویچ‌ها مورد استقبال مردم واقع شده است. گیبس می‌گوید در واقع، همان‌طور که وارد سه ماه دوم شده‌ایم، تقاضا برای ساندویچ جدید بسیار زیاد بوده است. با توجه به تشدید عمومی ‌عرضه مرغ داخلی، چالش اصلی ما همگام شدن با این جهش تقاضا بوده است. به همین ترتیب، ساندویچ مرغ کریسپی (ترد) شرکت مک‌دونالدز که در اواخر فوریه به بازار آمد، نیز با استقبال مشتریان این غول فست فود آمریکایی مواجه شد.

طبق نظرسنجی سه ماهه موسسه Kalinowski Equity Research از طریق اپراتورهای تلفن‌همراه، مک دونالدز به طور متوسط ۲۶۲ ساندویچ مرغ در روز می‌فروشند. این در حالی است که فروش روزانه این محصول جدید در روزهای ابتدایی راه‌اندازی موفقیت‌آمیز آن در هریک از رستوران‌های پاپایز (Popeyes) که زنجیره رستوران‌های فست فود مرغ سوخاری است، حدود هزار ساندویچ تخمین زده شده است، اما یک‌سوم شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفتند طعم و مزه ساندویچ مک دونالدز بهتر از انتظار آنها است. مک دونالدز هنگام اعلام گزارش درآمد سه ماه اول خود، جزئیات بیشتری در مورد عملکرد خود در خصوص فروش این ساندویچ‌های جدید به اشتراک گذاشت. نسخه‌های کی‌اف‌سی و مک‌دونالدز از نظر ترکیبات مشابه نسخه‌های پاپایز و Chick-fil-A هستند. همه آنها از یک مدل نان، نان بریوش و ترشی در این ساندویچ استفاده می‌کنند. تفاوت اصلی در روش سوخاری کردن و سرخ‌کردن آنها است که بر بافت و عطر و طعم محصول نهایی تاثیر می‌گذارد، اما موفقیت ساندویچ مرغ ترد شرکت مک دونالدز ممکن است روی شرایط سخت عرضه مرغ ذکر شده توسط گیبسپف تاثیرگذار باشد. به گفته پیتر گالبو، تحلیلگر اوراق بهادار بانک مرکزی آمریکا، مک دونالد ۳۰درصد سهم بازار در بخش فست فود را در اختیار خود دارد و این شرکت سابقه تاثیرگذاری بر قیمت کالاها را نیز در کارنامه خود دارد.

تامین مرغ موردنیاز مشکل فزاینده‌ای برای بقیه صنایع است، زیرا زنجیره‌های بیشتری از رستوران‌ها ساندویچ مرغ را به فهرست‌های خود اضافه خواهند کرد و این کار را برای صنایع مرتبط مشکل می‌کند. رستوران‌های زنجیره‌‌ای معمولا از پرندگان با ابعاد کوچک‌تر استفاده می‌کنند که عرضه آنها کمتر است، اگرچه تولیدکنندگان گوشت، مانند Pilgrim’s Pride برای تامین تقاضای جدید در این بخش سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده‌اند. از طرف دیگر یکی از مهم‌ترین سازمان‌های حمایت از حقوق حیوانات به نام مردم برای درمان اخلاقی جانوران (PETA) از سال ۲۰۰۱ میلادی کمپین بزرگی را در سراسر جهان علیه رستوران‌های زنجیره‌ای کی‌اف‌سی در اعتراض به قتل سالانه بیش از ۷۵۰ میلیون مرغ، آغاز کرده ‌است و رفتار شرکت کی‌اف‌سی را «ضدبشری و غیراخلاقی» می‌نامد. شرکت پاپایز، که متعلق به آربی‌آی (Restaurant Brands International) شرکت صنایع غذایی و رستوران‌های زنجیره‌ای کانادایی است، پس از اینکه ساندویچ آن تنها چند هفته پس از اولین فروشش در سال ۲۰۱۹ با استقبال بالا مواجه شد، چند ماه به ناچار به دلیل قرنطینه عرضه مرغ خود را متوقف کرد. بعد از این استقبال، سهام شرکت یام برندز در معاملات صبح کمتر از یک‌درصد افزایش داشت، زیرا موارد جدید گنجانده شده در منوی این رستوران مانند ساندویچ مرغ کی‌اف‌سی به رشد فروش سه ماه اول آن کمک شایانی کرد، اما سهام شرکت مک دونالدز اندکی با کاهش مواجه شد.