وی در پاسخ به این سوال که دلیل توجه ویژه ایران خودرو به این محصول چیست گفت: این خودرو به نوعی بهترین استانداردهای خودرو سازی را رعایت کرده و ما سعی کرده‌ایم خواسته‌های مشتریان را برآورده کنیم. امیدواریم با ورود تارا اتوماتیک،  به بازار ، محصولات بومی‌صنعت خودرو جانی دوباره بگیرند. این مقام مسوول که مایل به اعلام نام خود نبود گفت: تارا سبب خواهد شد تا سطح کیفی‌سازی محصولات ایران خودرو افزایش یابد، چنانکه مدیرعامل ایران‌خودرو هم گفته بود  پس از کسب ۴ ستاره کیفی توسط نسخه دستی این خودرو، نسخه اتوماتیک تا پایان سال موفق به کسب ۵ ستاره کیفی خواهد شد و این گروه صنعتی به صورت کلی در نظر دارد تا هیچ خودرویی دیگر با سه ستاره کیفی به تولید نرسد و تمامی‌خودروها در سطوح اول و دوم کیفی قرار بگیرند .در حقیقت تارا سطح توقع بازار از خودرو‌ها را افزایش می‌دهد و سبب خواهد شد به تدریج خودروهای کم کیفیت از بازار خارج شوند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برای تارا سرمایه‌گذاری سنگین ۳ هزار میلیارد تومانی شده است، گفت: اگر به‌دنبال محصول جدید هستیم طبیعی است که باید هزینه کنیم. تارا اتوماتیک برای تغییر معادلات بازار سدان‌های کلاس C وارد میدان شده و بدون شک در آینده نزدیک جایگزین قابل قبولی برای خودروهای مونتاژی پیشین خواهد شد و خودرویی  برای بازارهای صادراتی خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این‌قدر عرضه خودرو محدود است تا آنجا که قیمت‌های غیرواقعی در بازار پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر  خط تارا روزانه ۱۵۰دستگاه  تولید دارد که به تدریج  به روزانه ۴۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت. مطمئنیم به‌زودی این خودرو در بازار قیمت متعادلی پیدا خواهد کرد.

(لازم به ذکر است که پیش از این «دنیای‌اقتصاد» در گزارش‌های متعددی پیگیر تاخیر در تولید انبوه این خودرو شده بود. قرار است امسال ۵۰ هزار دستگاه تارا تولید شود.) وی درباره ویژگی تارای اتوماتیک گفت: نسخه اتوماتیک تارا پیشرانه تی یو ۵ پلاس با حداکثر توان ۱۱۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر قرار دارد که از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مشابه گیربکس استفاده شده در دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک به محور جلوی این خودرو منتقل می‌شود. تارا بر اساس اعلام ایران خودرو در نسخه اتوماتیک و در سیکل ترکیبی مصرف سوخت ترکیبی ۲۹/ ۷ لیتر در صد کیلومتر را ارائه می‌کند که حدود یک تا دو لیتر کمتر از خودروهای مشابه در بازار است. این مقام مسوول درباره ویژگی ایمنی تارا گفت: در بخش ایمنی، تارا همانند نسخه دستی به تکنولوژی سیستم کنترل الکترونیکی پایداری  ESC، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی HSA، ترمز کمکی EBA و ترمز ضد قفل ABS  مجهز شده که آن را به اولین و تنها خودروی صنعت ایران با این تکنولوژی‌ها بدل می‌کند. نسخه اتوماتیک تارا علاوه بر این تکنولوژی‌ها فراتر از نسخه دستی به کیسه‌های هوای جانبی در کنار کیسه‌های هوای جلو نیز مجهز شده است که شمار ایربگ‌ها را به ۴ عدد افزایش می‌دهد و از دوربین عقب نیز در کنار سنسور عقب و دیگر تجهیزات ایمنی استفاده می‌کند.