افزایش همکاری خطوط هوایی قطر و چین

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت ورد ایرلاین نیوز، در بیانیه قطر ایرویز آمده است  یادداشت تفاهم جدید بر اساس قرارداد نماد مشترک موجود تنظیم شده است که اکبر الباکر، مدیرعامل گروه قطر ایرویز و‌ هان ون‌شنگ، رئیس و مدیرعامل شرکت هواپیمایی چایناسادرن، برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ آن را امضا کردند. قرارداد نماد مشترک نوعی از موافقت‌نامه و قرارداد در صنایع هوایی است که در آن دو یا چند شرکت هوایی یک پرواز را به اشتراک می‌گذارند؛ به گونه‌ای که هر شرکت تحت نام برند خود و شماره خود به فروش بلیت می‌پردازند. بلیت این پروازها را می‌توان از هر کدام از این شرکت‌ها خرید ولی فقط تحت عنوان یکی از آنها پرواز انجام می‌شود.

به عنوان بخشی از توافق جدید بین دو شرکت هواپیمایی، تمام پروازهای آینده بین چین و قطر پروازهای مشترک خواهند بود و این توافق به مسافران این امکان را می‌دهد که از ارتباطات بی‌واسطه بهره‌مند شوند. همکاری نزدیک‌تر بین قطر ایرویز و خطوط هوایی چایناسادرن برای مسافران هر دو شرکت هواپیمایی امکان سفر یکپارچه با یک بلیت را فراهم می‌آورد و همچنین موجب افزایش دسترسی مسافران به سالن مشترک می‌شود. همچنین توافق‌نامه پروازهای مکرر پیشرفته بین دو شرکت نیز به زودی تایید خواهد شد. علاوه بر موارد فوق، دو شرکت هواپیمایی برای حمایت از گسترش فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن (PKX) موافقت کرده‌اند. برنامه توسعه PKX در راستای تبدیل شدن این فرودگاه به یک مرکز بین‌المللی پیشرو برای خدمات مسافری و باری تنظیم شده است.

الباکر هنگام صحبت در خصوص یادداشت تفاهم جدید خاطرنشان کرد: این آخرین فصل از سفرنامه خطوط هوایی ما است تا یک تجربه پیشرفته و یکپارچه را به مسافرانی که از طریق فرودگاه بین‌المللی حمد (DOH)، فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن (PKX) و فرودگاه بین‌المللی گوانگژو بایون (CAN) سفر می‌کنند، ارائه دهد. ما مشتاقانه منتظر تعمیق بیشتر روابط نزدیک خود با خطوط هوایی چایناسادرن و بررسی فرصت‌های بیشتر برای همکاری در سال‌های آینده هستیم. مسافران می‌توانند با اطمینان خاطر سفر کنند و بدانند که قطر ایرویز به ایمنی آنها متعهد است و رتبه ۵ ستاره ایمنی کووید- ۱۹ ما گواهی بر تلاش‌های ما برای باقی ماندن این شرکت هواپیمایی پیشرو جهانی در تامین سلامتی مشتریان خود است.

هان ون‌شنگ در پاسخ به الباکر گفت: به عنوان بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی چین، همکاری استراتژیک بین خطوط هوایی چایناسادرن و قطر ایرویز، گزینه‌های سفر گسترده و تجربه سفر استثنایی را برای مسافران جهانی ما فراهم می‌آورد. همکاری ما همچنین گامی ‌محکم در راستای توسعه فرودگاه بین‌المللی داکسینگ پکن و تبدیل آن به یک مرکز جهانی هوانوردی خواهد بود.

توافق‌نامه مشترک جدید ارتقا ‌یافته بین قطر ایرویز و خطوط هوایی چایناسادرن، یکی از آخرین اقدامات قطر ایرویز برای توسعه عملیات استراتژیک حیاتی بین خطوط هوایی جهانی است. تفاهم‌نامه جدید به تقویت همکاری‌های کنونی قطر ایرویز با خطوط هوایی امریکن، جت بلو، خطوط هوایی آلاسکا، عمان ایر و رواند ایر کمک می‌کند. در بیانیه قطر ایرویز آمده همکاری‌های مذکور بین این شرکت و خطوط هوایی چایناسادرن به رفع محدودیت‌های فعلی کووید-۱۹  و تاییدیه‌های سازمان‌های نظارتی بستگی دارد.