به گفته فاطمه نصیری با این اقدام، نه تنها مدیریت ریسک برای هر نماینده به صورت کاملا مستدل و مبتنی بر آمار و ارقام امکان‌پذیر می‌شود، بلکه مدیریت ریسک کل شرکت نیز تسهیل شده و از ابتدا انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از این طریق، رتبه هر نماینده در میان کل نمایندگان نیز قابل مشاهده است، اظهار کرد: این سامانه می‌تواند نحوه حرکت و میزان فروش هر نماینده را به خود او نشان داده و در نتیجه ارزیابی عملکرد را منطقی و مستدل می‌کند.

نصیری همچنین با تاکید بر اینکه شرکت بیمه رازی با توانگری مالی بالا و مدیریت ریسک صحیح، توانسته به جایگاه مطلوبی در صنعت بیمه دست یابد، افزود: انتظار بیمه‌گذاران از شرکت بیمه این است که خسارت وارده را در سریع‌ترین زمان ممکن و به کامل‌ترین شکل پرداخت کند که این نیز در گرو داشتن یک پرتفوی سالم و مدیریت ریسک صحیح است.

سرپرست مدیریت ریسک و مبارزه با پولشویی شرکت بیمه رازی همچنین شناسایی ریسک شعب و نمایندگان را از مهم‌ترین وظایف این مدیریت خواند و با اشاره به اینکه با هدایت مدیرعامل، تجربه شرکت بیمه رازی در شناسایی و مدیریت ریسک‌ها بسیار قوی شده است، اظهار کرد: حضور جدی شرکت بیمه رازی در کارگروه مدیریت ریسک سندیکای بیمه‌گران ایران نیز موید این موضوع است.