جذب سرمایه 10 هزار میلیارد تومانی  توسط ایمپاسکو

وی افزود: ایمپاسکو موفق به دریافت ۱۱ فقره پروانه اکتشاف و یک فقره گواهی کشف شده است و پیش‌بینی می‌شود عملیات اکتشاف این شرکت در پهنه‌های مربوطه تا پایان سال جاری خاتمه یابد. مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: در بخش عملیات معدنی نیز به استخراج حدود ۴۹میلیون تن انواع مواد معدنی از قبیل سنگ‌آهن، سرب و روی، شورابه و… در معادن تحت پوشش ایمیدرو و ایمپاسکو پرداخته شده که نظارت برخی از آنها به ایمپاسکو واگذار شده است.  به گفته وی، عملکرد استخراج ماده معدنی ۱۱درصد فراتر از برنامه‌ها محقق شده است.

طاهرزاده، سیاست این شرکت را در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی استفاده حداکثری از توان بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: طی ۷ ماهه سال‌جاری میزان جذب سرمایه از طریق واگذاری طرح‌ها و مجتمع‌ها حدود ۱۰هزار میلیار تومان برآورد می‌شود. وی، انعقاد ۷ قرارداد پژوهشی، ۲ تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و بومی‌سازی ۸ قطعه اصلی در مجتمع‌های تابعه ایمپاسکو را از جمله دستاوردهای پژوهشی شرکت در ۷ ماه نخست سال عنوان کرد.  

مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: همچنین در بخش آموزش ۲۸۱ دوره آموزشی در سطح ستاد و مجتمع ها بالغ بر ۱۴ هزار نفر ساعت برگزار شده است. طاهرزاده در پایان عملکرد طرح احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس را از ابتدا تا کنون احیا و توسعه ۷۵۳ معدن با ایجاد پتانسیل اشتغال حدود ۱۳ هزار نفر و افزایش قابلیت تولید حدود ۲۴ میلیون تن بیان کرد.