50 معدن در مسیر برق‌رسانی قرار گرفت

مدیر اجرایی و دبیر شورای هماهنگی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس گفت: با هماهنگی طرح احیای معادن کوچک مقیاس و از طریق طرح زیرساخت ۵۰ معدن در استان خراسان جنوبی در مسیر برق‌رسانی قرار گرفت.

سید‌رضا عظیمی‌ افزود: شهرستان نهبندان دارای ۹۱ معدن فعال و ۵۱ معدن غیرفعال و دارای بیش از ۹۲ میلیون تن ذخیره قطعی و تولید سالانه یک میلیون تن ماده معدنی با اشتغال ۸۷۵ نفر است، که با راه‌اندازی ۵۱ معدن غیرفعال قابلیت افزایش ۴۹۰ هزارتن تولید سالانه و اشتغال ۵۰۰ نفر را دارا است.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس خاطرنشان کرد: در این راستا یکی از پروژه‌های مهم استان خراسان جنوبی عملیات اجرایی برق‌رسانی به معادن مسیر نهبندان- شاهکوه است که با میزان سرمایه‌گذاری‌ ۱۰۰‌میلیارد تومان در آذرماه سال جاری اجرایی شد.

به گفته عظیمی‌، میزان اشتغال‌زایی‌‌ مستقیم پروژه به ۷۰ نفر می‌رسد و عمده معادن این مسیر سنگ‌های تزئینی و طلا است و با این خط انتقالی به طول ۶۵ کیلومتر، برق‌رسانی ۵۰ معدن در این منطقه صورت خواهد گرفت

 واگذاری ۹ مجتمع و طرح در نیمه دوم ۱۴۰۰

همچنین معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه ۹ مجتمع و طرح تابعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تا پایان سال جاری به بخش‌خصوصی واگذار خواهد شد، گفت: برنامه جذب سرمایه‌گذاری در معادن ازجمله زغال‌سنگ کوچکعلی جنوبی طبس و… از جمله موارد جذب سرمایه‌گذاری تا پایان سال ۱۴۰۰ است.

امیدرضا محبعلی با اشاره به طرح‌های توسعه‌ای متعلق به ایمپاسکو و ایمیدرو افزود: در سال جاری ۱۷ طرح توسعه‌ای متعلق به ایمیدرو و ۱۴ طرح توسعه‌ای متعلق به ایمپاسکو، نسبت به سال قبل به ترتیب با افزایش ۶۰درصد و ۵۵ درصد در دستور کار شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد طرح‌های توسعه‌ای متعلق به ایمیدرو ۱۱ و ایمپاسکو ۸ طرح بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران  اجرای ۷ طرح پژوهشی و بومی‌سازی تعدادی قطعه اصلی و مهم در مجتمع‌ها را ازجمله دستاوردهای پژوهشی این شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون عنوان کرد.