جی‌پی‌مورگان به دنبال  استخدام کارمندان جدید

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از رویترز، بانک خرد دیجیتال جی‌پی‌مورگان در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن صدها کارمند به مجموعه خود در سال ۲۰۲۲ است و به این ترتیب تعداد کل کارکنان این بانک دیجیتالی به بیش از هزار نفر خواهد رسید. بانک مصرف‌کننده دیجیتالی با نام تجاری Chase توسط جی‌پی‌مورگان در سپتامبر امسال در بریتانیا راه‌اندازی شد. این در حالی است که در ابتدا یک اپلیکیشن گوشی هوشمند ایجاد شد که فقط حساب‌های جاری را ارائه می‌کرد. با این حال، برنامه‌ریزی شده بود که در نهایت جی‌پی‌مورگان خدمات و محصولات بانکی دیگری را از طریق Chase ارائه دهد.

سنوک ویسواناتان که به عنوان مدیر عامل این بانک دیجیتال منصوب شده است، در ماه سپتامبر اظهار کرد: ما به شهروندان بریتانیا این فرصت را می‌دهیم که برای اولین بار چیس را با افتتاح یک حساب جاری مبتنی بر سادگی و با خدمات استثنایی برای مشتریان تجربه کنند. از زمان راه‌اندازی در ماه سپتامبر، Chase تاکنون صدها میلیون پوند خرید را در بیش از یک میلیون تراکنش انجام داده است. ویسواناتان اخیرا خاطرنشان کرد بانک دیجیتال بریتانیا از زمان راه‌اندازی خود تاکنون نزدیک به ۲۰۰ نفر را استخدام کرده است، در نتیجه تعداد کل کارکنان خود را به ۸۰۰ نفر رسانده است و احتمالا کارکنان بیشتری در سال آینده به استخدام این بانک در‌خواهند آمد.

جی پی مورگان قصد دارد با ادغام Nutmeg، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مشاوره روباتیک بریتانیا، خدمات سرمایه‌گذاری و پس‌انداز خود را در بریتانیا گسترش دهد. این بانک شرکت ناتمگ را در ماه ژوئن در راستای برنامه‌های خود برای افزایش حضور بانکی در منطقه خریداری کرد. شرکت ناتمگ اولین و بزرگ‌ترین شرکت فعال در زمینه مدیریت ثروت دیجیتال در بریتانیا با بیش از ۱۵۰ هزار مشتری است. در حقیقت  Nutmeg یک سرویس مدیریت سرمایه‌گذاری آنلاین است.

جی پی مورگان غول بانکی ایالات متحده همچنین قصد دارد در چند سال آینده مدل چیس را در بازارهای دیگر در سراسر قاره اروپا تکرار کند. ویسواناتان گفت: ما از برنامه‌های خود قطعا جلوتر هستیم. ما می‌خواهیم به مرور زمان در تمام بازارهای اصلی اروپا حضور داشته باشیم و همه چیز تا اینجا به خوبی پیش رفته است و ایده ما به نوعی پان اروپایی بودن است.

جی پی مورگان برای همسویی بهتر با نیازهای مشتریان به سمت دیجیتالی کردن عملیات خود حرکت کرده است. انتظار می‌رود این تلاش‌ها از سودآوری بانک حمایت کند و سهم آن را در بازار با توجه به نرخ بهره پایین افزایش دهد. طی سال گذشته، سهام جی پی مورگان ۹/ ۳۱درصد در مقایسه با رشد ۳۶درصدی ثبت شده توسط کل صنعت، افزایش یافته است. با این حال، برای جی‌پی‌مورگان‌، رقابت سختی در فضای بانکداری دیجیتال در بریتانیا وجود دارد. چندین بازیکن محلی فناوری مالی مانند مونزو بانک، استارلینگ بانک و همچنین بانک‌های سنتی بزرگ مانند هلدینگ HSBC به دنبال گسترش پیشنهادهای دیجیتالی خود بوده‌اند.

در اوایل این ماه، HSBC عملکردی را به اپلیکیشن موبایل خود اضافه کرد که به مشتریان امکان می‌دهد در مجموعه‌ای از صندوق‌ها با حداقل ۵۰ پوند سرمایه‌گذاری کنند. این اقدام HSBC در راستای نیازهای نسل جوان بریتانیا انجام شد. بانک  HSBC که یک سرویس مشاوره سرمایه‌گذاری آنلاین در بریتانیا دارد، که برای رقابت با سایر شرکت‌هایی که معاملات کم‌هزینه و یک برنامه دیجیتالی با کاربری آسان را ارائه می‌کنند و برای مشتریان جوان‌تر جذاب است، به سمت مدیریت سرمایه مبتنی بر اپلیکیشن تغییر مسیر داده است. همچنین، تنها بانک آنلاین GS گلدمن ساکس، مارکوس که فعالیت خود را در بریتانیا در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد و بیش از ۵۰۰ هزار مشتری دارد، خطری برای تلاش‌های توسعه جی‌پی‌مورگان محسوب می‌شود.نکته قابل توجه این است که منبع کلیدی ثبات درآمد گلدمن ساکس، تنوع کسب و کار آن است. در بانکداری سنتی، سبد محصولات متنوع شانس بیشتری برای حفظ رشد در مقایسه با بسیاری از بانک‌های دیگر دارد که از برخی از این حوزه‌ها خارج شده‌اند. گلدمن ساکس به طور مداوم ابتکاراتی را برای تقویت مدیریت دارایی و کسب و کار خود انجام داده است و در عین حال پلت‌فرم بانکداری دیجیتال مصرف‌کننده خود را گسترش می‌دهد. این شرکت همچنان در مسیر راه‌اندازی امکانات بازرسی دیجیتال در سال ۲۰۲۲ است.برای بانک‌ها، یکی از مهم‌ترین مزایای تجاری خدمات بانکداری خرد دیجیتال جذب سریع‌تر مشتری است. افزایش تجربه مشتری و در نتیجه وفاداری مشتری؛ توسعه و عرضه سریع‌تر محصولات و خدمات جدید و نوآورانه؛ کاهش هزینه عملیات و وابستگی کمتر به دارایی‌های ثابت با هزینه بالا، از دیگر مزایای این خدمات بانکی هستند.