رئیس بنیاد مستضعفان بیان کرد: با بهره‌برداری از مرحله دوم واحد جداسازی هوا نیز ظرفیت تولید اکسیژن به ۱۱ هزار مترمکعب در ساعت، نیتروژن به سه هزار متر مکعب و آرگون به ۳۸۰ مترمکعب در ساعت افزایش می‌یابد.

فتاح با بیان اینکه برای اجرای طرح‌های زیرساختی شرکت فولاد کاوه جنوب کیش سه هزار و ۴۲۰ میلیارد تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال ۷۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم فراهم شد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در حاشیه آیین افتتاح این طرح‌ها، با بیان اینکه هرمزگان هم‌اکنون به عنوان قطب سوم فولاد کشور شناخته می‌شود، از تدوین برنامه‌ها و اقدام‌های عملیاتی به منظور دستیابی هرمزگان به جایگاه نخست تولید فولاد در کشور خبر داد و گفت: نزدیکی به بنادر مهم کشور، دسترسی آسان به دریا و وجود زیرساخت‌های گسترده از جمله ذخایر مهم معدنی در شمال استان، مزیت‌های این استان را برای سرمایه‌گذاری دوچندان کرده است.

وی با اشاره به حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران به‌ویژه در حوزه فولاد و با توجه به مزیت‌های رقابتی موجود افزود: صنایع فعال فولاد باید به سمت تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد کارخانه تولید ورق و لوله حرکت کنند.