به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از یاهو فاینانس، بایر که شرکت مونسانتو را در سال ۲۰۱۸ به مبلغ ۶۳ میلیارد دلار خریداری کرد، درخواست خود را برای استفاده از فناوری Bollgard II RRF مجددا ارسال و اعلام کرد این درخواست به دلیل علاقه بیشتر شرکت‌های خارجی بذر، مواد شیمیایی کشاورزی و فناوری مزرعه در هند که تولیدکننده پیشرو پنبه، برنج، گندم و انبوهی از محصولات کشاورزی دیگر در جهان است، صورت پذیرفته است. مونسانتو شرکت سهامی‌ عام آمریکایی و چندملیتی صنایع کشاورزی، صنایع شیمیایی و زیست‌فناوری بود که دفتر مرکزی آن در شهر کرو کور، میزوری قرار داشت. شرکت مونسانتو، یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه مهندسی ژنتیک‌، همچنین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان بذر و علف‌کش در جهان محسوب می‌شد.

پس از قیمت‌گذاری بیش از حد و حقوق مالکیت معنوی روی این فناوری جدید، سایر شرکت‌های جهانی در صنعت کشاورزی تصمیم گرفتند سرمایه‌گذاری خود را در هند کاهش دهند و برنامه‌های خود را برای معرفی انواع بذر جدید و فناوری‌های کشاورزی در این کشور به تعویق بیندازند. به گفته این منابع، بایر در ماه دسامبر درخواست کشت واریته بولگارد II RRF را ارائه کرد که خواستار شناسایی آن به طور غیر رسمی‌ در این کشور شدند. یکی از منابع دولتی آگاه به این موضوع اظهار کرد: بایر، از طریق یک شریک سرمایه‌گذاری محلی، پرونده را برای دریافت مجوزهای نظارتی برای شناسایی روش RRF در هند ارسال کرده است.  هنگامی‌ که فرآیند نظارتی برای تایید RRF آغاز شود، ممکن است چند سال طول بکشد تا بایر تایید نهایی را دریافت کند. منابع مطلع می‌گویند مشخص نیست پروسه تصویب چه زمانی آغاز می‌شود. بایر در پیامی‌ اعلام کرد: تلاش‌های ما با هدف افزایش بهره‌وری محصول، کمک به دوبرابر کردن درآمد کشاورزان و ایجاد پایداری و رقابتی کردن صنعت کشاورزی هند در سطح جهانی است و شناسایی سریع‌تر روش RRF می‌تواند در تحقق اهداف ما کمک شایانی را ارائه دهد.

به گفته کارشناسان صنعت کشاورزی، واریته بذر پنبه تراریخته می‌تواند هزینه‌های کشت  را در هند کاهش دهد، عملکرد محصول را افزایش داده و به عنوان پادزهری برای آفت کرم حلزونی صورتی عمل کند.