رئیس هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی، شیمیایی و بسته‌بندی دارویی با بیان مطلب فوق گفت: زیرساخت‌های لازم برای حذف ارز ترجیحی توسط دولت ایجاد نشده است. فرامرز اختراعی گفت: با ۷۰۰ میلیون دلار تمام نیازهای تولیدکنندگان داخلی را برطرف می‌کنیم؛ یعنی حتی اگر همین یک بار تخصیص ارز هم امسال باشد مردم امسال خیال‌شان راحت باشد که نه با تغییرات ناگهانی قیمت دارو روبه‌رو خواهند شد و نه کمبود دارو را خواهند دید.

وی گفت: حقوق و دستمزد، نرخ انرژی و ... همگی افزایش یافته است. بنابراین حفظ قیمت دارو به نیمه سال گذشته کار خیلی سختی است. حالا اگر شوک تغییر نرخ ارز به شش برابر صورت بگیرد آیا بیمه‌های ما این امکان را دارند که ۴۰ هزار میلیارد تومان یارانه را از دولت دریافت کنند؟

به نظر بنده اینکه ارز تک‌نرخی شود کار بسیار با‌ارزشی است، دو‌نرخی بودن عوارض زیادی دارد و برخی از کارشناسان نیز بزرگ‌نمایی بیشتری درباره آن انجام می‌دهند اما هر موضوعی شرایطی دارد، شرایط حاضر کشور شرایط سازگاری از جهت امنیت تامین دارو برای مردم و قیمت دارو نیست که یکباره با تصمیم‌های ناگهانی و جهشی رفتار می‌کنیم. وی در نهایت گفت: به طور کلی به عنوان یک فعال اقتصادی با کاهش ارزش پول ملی مخالف هستم؛ یعنی به نظر بنده دلار باید پایین بیاید و از طرفی نیز قیمت دلار حمایتی دارو رفته رفته بالا رود و مابه‌التفاوت از تامین بودجه‌های تامین اجتماعی و شرکت‌های بیمه‌ای تامین شود که مردم در تامین دارو دچار مشکل نشوند.