به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گوگل نیوز، در تاریخ ۱۵ آوریل سال ۱۸۹۲ توماس ادیسون شرکت جنرال الکتریک را با ادغام شرکت ادیسون الکتریک خود با یک شرکت رقیب در شهر سینکتدی راه‌اندازی کرد. او یکی از مهم‌ترین و پرآوازه‌ترین شرکت‌های تولیدی و فناوری را در تاریخ ایجاد کرد. طی ۱۳۰ سال، این شرکت همه چیز را از نیروگاه‌ها و لامپ‌های برق گرفته تا دستگاه‌های ام‌آر‌آی و موتورهای جت تولید کرد.

لری کالپ جونیور، مدیر عامل جنرال الکتریک، سال گذشته برنامه‌هایی را برای تجزیه این شرکت اعلام کرد، اقدامی‌که احتمالا پیامدهای جدی برای فعالیت‌های بخش مرکزی جنرال الکتریک، از جمله کارخانه تاریخی سینکتدی، که چندین هزار کارگر را در استخدام خود دارد، خواهد داشت. تا اینجای کار مشخص نیست که فروپاشی چگونه رخ خواهد داد و چه تاثیری روی منطقه می‌گذارد، جایی که جنرال الکتریک همچنین قصد دارد یک فضای تحقیقاتی وسیع در همسایگی نیسکایونا راه‌اندازی کند.  

فضای سینکتدی محل استقرار شرکت جنرال الکتریک پاور است که به همراه واحد انرژی‌های تجدیدپذیر جنرال الکتریک مستقر در پاریس و با ادغام با شرکتGE Digital  به یک شرکت عمومی ‌مستقل جدید در سال ۲۰۲۴ تحت برنامه‌های فعلی کالپ تبدیل می‌شود. جنرال الکتریک همچنین بخش مراقبت‌های بهداشتی و شرکت هوانوردی خود را نیز تفکیک خواهد کرد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که شرکت جنرال الکتریک پاور به یک نهاد مستقل تبدیل شود. طرح لری کالپ می‌تواند به دلیل رویدادهای اقتصادی و سیاسی جهانی مانند جنگ در اوکراین، تنش‌های سیاسی با چین و رکود بالقوه کنونی در سراسر جهان، به طور چشمگیری تغییر کند.

مدیر عامل سابق جنرال الکتریک، جان فلانری، نیز می‌خواست جنرال الکتریک را متلاشی کند و مانند کالپ معتقد بود واحدهای صنعتی مختلف این شرکت به عنوان شرکت‌های مستقل ارزش بیشتری خواهند داشت تا اینکه در کنار هم قرار بگیرند. اما برنامه‌های فلانری به هم ریخت و او در سال ۲۰۱۸ پس از ۱۴ ماه فعالیت برای جنرال الکتریک، کنار رفت و کالپ، که به عنوان یک مدیر اجرایی ماهر شناخته می‌شود، جایگزین او شد.

دفتر مرکزی GE Power به مدت یک دهه در سینکتدی مستقر بود، اما زمانی که به عنوان GE انرژی تغییر نام داد، جنرال الکتریک آن را به آتلانتا منتقل کرد، این کار ضربه بزرگی به اقتصاد شهر سینکتدی که زمانی محل زندگی ده‌ها هزار کارمند یقه آبی بود، وارد آورد. امروزه کمتر از ۸۰۰ کارگر اتحادیه، توربین‌های بخار را در کارخانه جنرال الکتریک تولید می‌کنند. اکنون اعتقاد بر این است که تعداد کارمندان یقه سفید بیشتری وجود دارد، اگرچه جنرال الکتریک هرگز آمار دقیق اشتغال خود را اعلام نخواهد کرد.

کل اشتغال جنرال الکتریک در شهرستان سینکتدی بین ۳ تا ۴ هزار نفر تخمین زده می‌شود، اگرچه جنرال الکتریک دیگر اعداد اشتغال در این سایت را ارائه نمی‌دهد. شرکت تجهیزات پزشکی، درمانی و مهندسی پزشکی GE Healthcare یک کارخانه مونتاژ دستگاه اشعه ایکس دیجیتال در گرینبوش شمالی دارد که دارای ۱۲۵ کارگر است که در نهایت بخشی از شاخه مراقبت‌های بهداشتی این شرکت خواهند شد که برای سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است. سینکتدی همیشه خانه تاریخی جنرال الکتریک بوده است، با نشان نمادین GE که از دهه ۱۹۲۰ در آسمان شب در بالای ساختمان ۳۷ می‌درخشید.

حتی وقتی جنرال الکتریک در دهه ۱۹۳۰ دفتر مرکزی خود را به شهر نیویورک منتقل کرد، شهر صنعتی سینکتدی، همان‌طور که این‌گونه شناخته شده بود، بازهم به عنوان یکی از مهم‌ترین سایت‌های تولیدی این شرکت باقی مانده است، حتی اگر امروز اشتغال در آن به هیچ وجه حتی به سطوح جنگ جهانی دوم نزدیک نباشد، زمانی که ۴۰ هزار نفر در آنجا کار می‌کردند. سینکتدی شهری در شهرستان سکنکتدی ایالت نیویورک است که به‌طور رسمی ‌در تاریخ ۱۷۹۸ میلادی به‌عنوان یک شهر شناخته شد. سکنکتدی شهری با تاریخ غنی و مملو از دستاورد است. در این شهر بود که توماس ادیسون چیزی را تاسیس کرد که به شرکت جنرال الکتریک تبدیل شد، جایی که جورج وستینگهاوس موتور دوار و ترمز بادی را اختراع کرد، جایی که لکوموتیو ورکز آمریکایی، لکوموتیو بخار و دیزلی را برای انتقال مسافران و جابه‌جایی بار در سراسر ایالات متحده ساخت.