افزایش قیمت آفت‌کش‌ها معضل تامین‌کنندگان

در همین راستا رئیس هیات‌مدیره گروه کشاورزی فراز آسمان  با بیان اینکه در حال حاضر  بی‌ثباتی قیمت  آفت‌کش‌ها در چین و هند که اخیرا رو به افزایش بوده و افزایش قیمت حمل و نقل، مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است، گفت: پروفرمای کشورهای فروشنده چین و هند نیز بسیار دارای نوسان قیمت شده که هرگونه برنامه‌ریزی را برای خریداران دچار مشکل کرده است. عطاءالله اشرفی اصفهانی در ادامه افزود: بدون تردید همکاری سازمان حفظ نباتات کشور در راستای سهل کردن ورود آفت‌کش‌های نسل جدید بسیار موثر خواهد بود، به‌خصوص در این روزها که بحث باقیمانده سموم در محصولات گلخانه‌ای تبدیل به موضوع روز شده است، بی‌شک ورود آفت‌کش‌های نسل جدید می‌تواند گره‌گشای بسیاری از شائبه‌های موجود باشد.

وی در پاسخ به این سوال که انجمن واردکنندگان سم و کود تا چه میزان در پیگیری و رفع مشکلات اعضا موفق بوده و برای قوی‌تر شدن انجمن چه پیشنهادهایی دارید، گفت: انجمن تنها مرجعی است که اعضا می‌توانند مسائل خود را به آنجا ارجاع داده و امید به رفع آن داشته باشند، چرا که به هرحال انجمن امروز صدای فعالان این بخش برای بازتاب مشکلات اعضا به مراجع دولتی است، از سوی دیگر نباید از نظر دور داشت که اعضا به تنهایی نمی‌توانند مسائل خود را با مراجع دولتی مطرح کنند، از این‌رو نقش انجمن بسیار پررنگ است. به گفته اصفهانی  هیچ انجمنی بدون حمایت اعضا قدرت نخواهد گرفت و البته اعضای هیات مدیره هم باید در کار خود خبره باشند تا بتوانند با قدرت بالای چانه‌زنی در راستای احقاق حق اعضا گام بردارند.

 گروه کشاورزی فراز آسمان با تلفیق سه شرکت مزرعه فراز آسمان، تجارت نهاده آرمه و کیمیا سبز پویا با هدف ارائه سبد متنوعی از کالاها و خدمات موردنیاز کشاورزان تشکیل شد. شرکت مزرعه فراز آسمان با ۱۲ سال سابقه در تامین و توزیع انواع کودهای کشاورزی فعال بوده و توانسته پاسخگوی نیاز کشاورزان به طیف وسیعی از کودهای شیمیایی باشد. شرکت کیمیا سبز پویا به‌طور تخصصی در زمینه واردات سموم دفع آفات نباتی و بیماری‌های گیاهی فعالیت داشته و شرکت تجارت نهاده آرمه اگرچه در حال حاضر به واردات و توزیع کودهای شیمیایی و ابزارآلات مشغول است، اما در برنامه‌های توسعه‌ای خود در نظر دارد تا نسبت به واردات بذر اقدام کند.