این سه نفر، استارت‌آپی به نام «پرفکت دی» (Perfect Day) را راه‌‌‌اندازی کردند که تا امروز توانسته بیش از یک ‌میلیارد دلار تامین سرمایه کند. این اولین شرکتی است که از فرآیند تخمیر برای تولید پروتئین لبنی - مشابه پروتئینی که گاو درست می‌کند - بدون دخالت حیوانات استفاده می‌کند. همچنین به شکل‌‌‌گیری صنعت کوچکی از استارت‌آپ‌‌‌های دیگر که روی محصولات مشابه کار می‌کنند و هدف همه آنها این است که چالش‌های زیست محیطی و اخلاقی نظام غذایی فعلی را به حداقل برسانند، کمک کرده است.

استارت‌آپ پرفکت دی، مواد غذایی بدون دخالت حیوانی برای شرکت‌های دیگر هم تولید می‌کند و یک خط تولید محصولات ویژه خودش را دارد که از بستنی تا پنیر خامه‌‌‌ای و پودر پروتئین را شامل می‌شود. به جای پرورش دام، آنها با دستکاری DNA میکروب‌‌‌ها، پروتئین لبنیات تولید می‌کنند و رد پای زیست محیطی تولید محصولات لبنی را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهند. در ارزیابی چرخه عمر سال گذشته، شرکت محاسبه کرده که پروتئین لبنی بدون دخالت حیوانات، مصرف انرژی آنها را بیش از ۶۰‌درصد، انتشار کربن را تا ۹۷‌درصد و مصرف آب را بیش از ۹۹‌درصد، در مقایسه با تولید روتین لبنیات، کاهش داده است.  در سال ۲۰۲۱ پرفکت دی، اولین فروش‌میلیونی برند بستنی خود به نام «بریو روبات» (BraveRobot) را ثبت کرد. اگر این شرکت بتواند ۵‌درصد پروتئین لبنی مصرفی در آمریکا را تامین کند، معادل ۱۴۰‌هزار پرواز هوایی در سطح آمریکا، انتشار کربن را کم می‌کند. اما بخشی از چالش، در همین بخش در حال ظاهر شدن است. تولید محصولات در مقیاس بزرگ مقرون به صرفه است، اما ساختن کارخانه‌‌‌های جدید برای افزایش تولید، هم هزینه‌‌‌بر است و هم زمانبر. پاندیا می‌‌‌گوید: «ما به یک جدول زمانی بیش از سه ساله و احتمالا ۳۰۰‌میلیون دلار بودجه نیاز داریم که باید به پروژه‌‌‌ای تزریق شود که حتی تا سه سال آینده نمی‌توانیم آن را شروع کنیم. برای شرکت‌هایی که هنوز به حمایت سرمایه‌گذاری‌‌‌های خطرپذیر وابسته هستند، خیلی سخت است که هزینه پروژه‌‌‌های زیرساختی در این مقیاس را تامین کنند.»

استارت‌آپ‌‌‌های دیگری هم برای تولید محصولات مشابه، وارد بازار شده‌‌‌اند؛ مثل ریمیلک (Remilk)، نیو کالچر (New Culture) و چنج فودز (Change Foods). پرفکت دی می‌‌‌خواهد به رشد کل این صنعت کمک کند. به گفته پاندیا، «یک صنعت کامل پشت سر ما شکل گرفته که از تکنولوژی‌‌‌های مشابه استفاده می‌کند. ما خدمات مهندسی خودمان را به شرکت‌های دیگر عرضه می‌‌‌کنیم تا به رشد آنها کمک کنیم، چون این شرایط را اصلا رقابتی نمی‌‌‌بینیم؛ به‌‌‌ویژه وقتی به ساخت کارخانه و آگاه کردن مصرف‌کننده در مورد کارمان فکر می‌‌‌کنیم.»