گزارش شکلر به سهامداران

وی افزود: این شرکت موفق شده در پایان سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ماه سال‌جاری مجموعا بیش از ۸‌هزار میلیارد ریال فروش خالص به ثبت برساند که سود عملیاتی آن برابر با ۴‌هزار و ۷۱۳ میلیارد و ۹۲۹ میلیون ریال و سود خالص پس از کسر مالیات برابر با ۴‌هزار و ۱۹۳ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال است. فروش در سال مالی یادشده بیش از ۱۶۲‌درصد رشد نشان می‌دهد که علاوه بر ۱۲ ماهه بودن سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ۱۴۰۱، افزایش ظرفیت و مقدار تولید و همچنین افزایش نرخ فروش محصولات در آن موثر بوده است.

مدیرعامل شرکت نیرو کلر ادامه داد: جمع دارایی‌‌های شرکت در پایان این سال مالی برابر با ۶‌هزار و ۸۱۸ میلیارد و ۴۶۳ میلیون ریال و جمع بدهی‌‌های شرکت نیز برابر با ۱۷۰۴ میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال بوده است. بر این اساس نرخ بازده دارایی‌‌های شرکت از ۳۰‌درصد در پایان آبان ماه سال ۱۴۰۰ به ۶۲‌درصد در پایان آبان ماه سال‌جاری افزایش ‌‌یافته است. نرخ بازده حقوق مالکانه شرکت نیز از ۵۷‌درصد در سال ۱۴۰۰ به ۸۲‌درصد در سال‌جاری رسیده است.

صالحی گفت: حاشیه سود خالص، ناخالص و عملیاتی شرکت به ترتیب از ۳۴، ۴۳ و ۳۹‌درصد در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۰ به ۵۱، ۶۲ و ۵۷‌درصد در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ماه سال‌جاری افزایش ‌‌یافته است.

وی اظهار کرد: از آنجا که نمک یکی از عمده‌‌ترین مواد اولیه مصرف شرکت نیرو کلر محسوب می‌شود، به‌‌منظور خودکفایی در تامین این ماده اولیه طی سال‌های اخیر معادن اختصاصی در دریاچه نمک آران و بیدگل را در اختیار گرفته که این بخش سالانه ۵۰‌هزار تن نمک با قیمتی حدود ۳۰‌درصد کمتر از نرخ بازار استخراج می‌کند. با در اختیار گرفتن این معادن نمک عملا ریسک تامین مواد اولیه از واسطه‌‌ها بی‌‌اثر شده است. همچنین به‌‌منظور رفع مشکل حمل‌‌ونقل نمک از انبار به کارخانه دو دستگاه کامیون کمپرسی ۱۰ چرخ به‌‌صورت اجاره به‌‌شرط تملیک به رانندگان واجد شرایط واگذارشده که ۵۰‌درصد از مشکلات حمل‌‌ونقل را حل کرده است.

مدیرعامل شرکت نیرو کلر در پایان به مهم‌ترین فعالیت‌‌های انجام‌‌شده در سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ اشاره کرد و گفت: راه‌‌اندازی طرح‌‌های توسعه واحد پرکلرین، سیستم مانیتورینگ پرکلرین، خطوط فیبر نوری، کاهش ۲‌هزار و مترمکعبی مصرف آب کارخانه در ماه، افزایش ۳۰ درصدی حجم ذخایر آب دهی و راه‌‌اندازی تجهیزات ذخیره‌‌ساز و پیاده‌سازی پشتیبان‌‌گیری خودکار ازجمله اقدامات مهم انجام‌‌شده در سال مالی گذشته است. پس از پایان ارائه گزارش فعالیت هیات‌مدیره، حسابرس قانونی شرکت به ارائه گزارش حسابرسی شرکت پرداخت و صورت‌های مالی شرکت را به نحو مطلوب ارزیابی کرد. پس از ارائه گزارش حسابرس با نظر مجمع صورت‌های مالی شرکت نیرو کلر (شکلر) برای سال مالی منتهی به ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ به تصویب رسید. پس از تصویب صورت‌های مالی و با توجه به سود انباشته ۴‌هزار و ۲۷۲ میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریالی شرکت (۴۱۹۴ ریال به ازای هر سهم)، هیات‌مدیره به مجمع برای تقسیم سود ۵۰ درصدی پیشنهاد داد که درنهایت با رای مجمع به ازای هر سهم شرکت ۳ هزار ریال (برابر با ۷۰‌درصد سود قابل تخصیص) سود تصویب شد. شرکت حسابرسی کاربرد تحقیق به‌‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت معرفی شدند. حق حضور اعضای غیرموظف هیات‌مدیره با ۵۰‌درصد افزایش از ۲۶ میلیون و ۴۰۰‌هزار ریال در سال مالی گذشته به ۳۹ میلیون و ۵۰۰‌هزار ریال و پاداش هیات‌مدیره نیز از ۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در سال مالی گذشته به ۶ میلیارد ریال در سال مالی جاری افزایش یافت. حق حضور اعضای کمیته‌‌های تخصصی شرکت نیز برابر ۸۰‌درصد حق حضور اعضای غیرموظف هیات‌مدیره تعیین شد. بودجه مسوولیت‌‌های اجتماعی شرکت نیز برابر با ۲۴‌هزار میلیون ریال تصویب شد.

شرکت‌های گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین، گسترش تجارت هامون، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، بازرگانی و خدمات بندری ایران و لیزینگ صنعت و معدن نیز به‌‌عنوان اعضای جدید هیات‌مدیره شرکت به مدت دو سال انتخاب شدند.

در پایان روزنامه‌‌های «دنیای‌اقتصاد» و نصف جهان نیز با تصویب مجمع به‌‌عنوان روزنامه‌‌های کثیرالانتشار شرکت معرفی شدند.

پس از پایان مجمع عمومی عادی سالانه شرکت نیرو کلر، مجمع عمومی فوق‌‌العاده شکلر برای سال منتهی به ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار و بندهای اساسنامه شرکت مطابق با نمونه اساسنامه سازمان بورس اصلاح شد و به تصویب مجمع رسید.