چند ساعت طول می‌‌‌کشد تا ایستگاه‌‌‌های قدیمی‌‌‌تر، باتری خودرو را به طور کامل شارژ کنند. شارژرهای سریع‌‌‌تر فقط نیم ساعت زمان لازم دارند، اما ساخت آنها گران تمام می‌شود. دسوزا می‌‌‌گوید: «هر چقدر فرآیند شارژ کردن سریع‌‌‌تر باشد، انرژی بیشتری در قالب گرما به هدر می‌رود.» خیلی از صاحبان خودروهای برقی، خودروهای خود را در خانه و شب تا صبح شارژ می‌کنند. و هر چقدر باتری‌‌‌ها پیشرفت می‌کنند و مسافتی که می‌توان با یک بار شارژ آنها طی کرد بیشتر می‌شود، مشکل شارژ کردن آنها کمرنگ‌‌‌تر می‌شود (به عنوان مثال، خودرو مدل S ۲۰۲۳ تسلا، می‌تواند با یک بار شارژ بیش از ۶۵۰ کیلومتر را طی کند). با این حال، برای آپارتمان‌‌‌نشین‌‌‌هایی که در شهر زندگی می‌کنند و نمی‌توانند خودروهای خود را در خانه شارژ کنند یا افرادی که کل روز کارشان با ماشین است، تعویض باتری منطقی‌‌‌تر است.

در چین که تراکم خودروهای برقی بیشتر شده و آپارتمان‌‌‌نشین‌‌‌ها بیشترند، تعداد شرکت‌های تعویض باتری به سرعت در حال افزایش است. نیو (Nio)  یکی از این استارت‌آپ‌‌‌هاست که صدها ایستگاه تعویض باتری در چین دارد و قصد دارد امسال‌ هزار ایستگاه دیگر بسازد. این مفهوم جدید نیست. اولین وسایل حمل‌ونقلی که تعویض باتری روی آنها آزمایش شد، به دهه ۴۰ میلادی برمی‌‌‌گردند. برخی تلاش‌‌‌های جدیدتر هم با شکست مواجه شدند. مثلا استارت‌آپ Better Place که در سال ۲۰۰۷ در این زمینه شروع به کار کرده بود، در سال ۲۰۱۳ کارش را متوقف کرد. تسلا یک ایستگاه تعویض باتری در سال ۲۰۱۳ تاسیس کرد، اما چون استقبال گسترده‌‌‌ای از آن نشد، به سرعت تعطیل شد.

حالا امپل تلاش می‌کند چالش‌‌‌های مهمی را که کسب‌وکارهای شکست‌‌‌خورده قبلی با آن مواجه شدند حل کند. مثلا رویکردهای قبلی لازم می‌‌‌دانستند خودروسازها طراحی خودروهای خود را تغییر دهند. دسوزا می‌‌‌گوید: «نمی‌توانید سراغ تک‌تک خودروسازها بروید و از آنها بخواهید جور دیگری خودرو بسازند. باید روشی پیدا کنید که بتوان یک باتری را در خودروهای مختلف به کار برد.‌» امپل نوعی باتری چندتکه و قابل تنظیم دارد که مثل قطعه‌‌‌های لگو جابه‌‌‌جا می‌شود و به هر خودرویی می‌‌‌خورد. صاحبان خودرو از یک اپلیکیشن استفاده می‌کنند که آنها را به نزدیک‌‌‌ترین ایستگاه تعویض باتری هدایت می‌کند و نرم‌‌‌افزاری که زمان انتظار افراد را به حداقل می‌‌‌رساند.

هزینه شارژ با توجه به قیمت برق در هر ساعت از روز متغیر است، اما هدف شرکت این است که هزینه خدماتش را تقریبا برابر یا حتی به کمتر از قیمت سوخت خودروهای بنزینی برساند. دسوزا می‌‌‌گوید مدل آنها می‌تواند علاوه بر مصرف‌کنندگان شخصی با ناوگان ارسال کالا، تاکسی‌‌‌های اینترنتی و سایر وسایل حمل‌ونقل همکاری کند.