این مجوز پس از درخواست شرکت غدیر صادر شده و در جریان بررسی آن، با توجه به نبود مواردی که با قوانین و مقررات مغایرت داشته باشد، انتشار سهام جدید برای افزایش سرمایه بدون مانع اعلام شده است. مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر، جبران مخارج انجام شده برای مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و مشارکت در اجرای طرح فولادسازی شرکت فولاد غدیر نی‌‌‌ریز، اصلی‌‌‌ترین دلایل برای بررسی و سپس تایید درخواست افزایش سرمایه شرکت غدیر از سوی سازمان بورس بوده است. 

جزئیات اطلاعیه صادر شده از سوی سازمان بورس، نشان می‌دهد که سرمایه فعلی شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر ۱۸۵۰ میلیارد تومان ( ۱۸‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال) در نظر گرفته شده و این شرکت مجوز انتشار ۱۹ میلیارد و ۸۶۵ میلیون سهم با ارزش اسمی ۱۰۰ تومان (‌هزار ریال) را خواهد داشت.

به این ترتیب شرکت غدیر می‌تواند برای یک افزایش ۱۹۸۶ میلیارد تومانی اقدام کند. همچنین بر اساس این مجوز، در مجمع عمومی شرکت غدیر، امکان آن وجود خواهد داشت که برای افزایش سرمایه از ۳۸‌هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال (سه‌هزار و ۸۳۶ میلیارد تومان) به ۴۰‌هزار میلیارد ریال (چهار‌هزار میلیارد تومان) اقدامات لازم در دستور کار قرار بگیرد و اختیار عملی کردن آن برای دو سال به هیات‌مدیره تفویض شود. این مجوز از زمان صدور در تاریخ ۳ مرداد ۱۴۰۲ برای ۶۰ روز فعال خواهد بود و در صورتی که فرآیند افزایش سرمایه در این مدت آغاز نشود، شرکت غدیر باید برای دریافت مجوزی جدید اقدام کند. سازمان بورس در بخش پایانی اطلاعیه خود تاکید کرده که ثبت اوراق بهادار نزد این سازمان برای حصول اطمینان از رعایت مقررات قانونی و شفافیت اطلاعاتی بوده و به معنی تایید مزایا، تضمین سودآوری یا توصیه و سفارش درباره شرکت و سهام مربوط به آن نخواهد بود.