بازیابی جایگاه صنعت بیمه در سایه تعامل ارکان صنعت بیمه است

رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر که نهادینه‌سازی نظارت هوشمند با سرعت در حال پیگیری و انجام است، خاطرنشان کرد: نظارت هوشمند و آگاهانه بیمه‌ای در گرو جمع‌آوری کامل و بی‌نقص اطلاعات و تحلیل دقیق است که این امر وظیفه بخش فناوری را سنگین‌تر می‌کند. وی از تقویت توانگری مالی شرکت‌های بیمه‌ای به عنوان یک ضرورت یاد کرد و افزود: اشکالات احتمالی پیش روی توانگری مالی در برخی شرکت‌های بیمه‌ای با تعامل سازنده نهاد ناظر و بیمه‌گران برطرف خواهد شد. رئیس شورای عالی بیمه نقش نیروی انسانی جوان و مبتکر را در رشد صنعت بیمه، انکارناپذیر توصیف و اظهار کرد: ورود نیروهای کارآمد در کنار مدیران و کارشناسان با‌تجربه می‌تواند زمینه نقش‌آفرینی بیشتر صنعت بیمه را در اقتصاد کلان فراهم کند.

دکتر علی استاد‌هاشمی سیاست تحول‌گرایی را از شاخص‌های اصلی دوران جدید بیمه مرکزی عنوان کرد و گفت: اگر جامعه و لایه‌های مختلف حاکمیتی، نسبت به تنوع خدمات و محصولات بیمه‌ای اشراف بیشتری داشته باشند، فرهنگ بیمه بیش از پیش در کشور نهادینه خواهد شد. وی در همین راستا اظهار کرد: باید اطلاع‌رسانی در صنعت بیمه به گونه‌ای طراحی شود که آحاد مردم درک کنند خدمات بیمه تا چه اندازه بر آرامش، معیشت و دغدغه‌های اقتصادی آنان اثرگذار خواهد بود. رئیس کل بیمه مرکزی تقویت دو بخش آموزش و اطلاع‌رسانی را با محوریت فرهنگ‌سازی، ضروری ارزیابی کرد و افزود: با هم‌افزایی صنعت بیمه و رسانه‌های مختلف می‌توان به همگانی‌سازی محصولات و خدمات بیمه‌ای در کشور خوش‌بین بود.

وی در این راستا اظهار کرد: همراهی تمامی ارکان صنعت بیمه برای رشد همگون شاخص‌های بیمه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خوشنامی شرکت بیمه از ابعاد آن اهمیت بیشتری دارد. رئیس کل بیمه مرکزی در پایان تاکید کرد که در آینده نزدیک مسائل و مشکلات بیمه در نشست‌های تخصصی اعضای هیات عامل با مدیران ارشد شرکت‌های بیمه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. شایان ذکر است در سومین روز نشست‌های صمیمانه رئیس کل و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی، مدیران عامل و اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های بیمه پارسیان، سینا، نوین، امید، باران و تعاون با تبریک انتصاب‌های اخیر به طرح نظرات و دغدغه‌های خود پرداختند.