کولپک، سازنده و طراح بسته‌‌‌بندی مواد غذایی در بریتانیا، با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان در انتخاب آگاهانه محصول و دفع مسوولانه زباله، دستورالعمل‌‌‌های بازیافت و کمپوست‌‌‌کردن بسته‌‌‌بندی مقوایی خود را از طریق کدهای QR روی بسته و صفحات وب محصول ارائه می‌کند.

دستورالعمل‌‌‌های بازیافت و کمپوست مطابق با قوانین منتشر‌‌‌شده برای بریتانیا، فرانسه و ایتالیا ارائه شده است.

به گزارش این شرکت، دسترسی آسان به اطلاعات پایداری برای بسته‌‌‌بندی مواد‌‌‌غذایی مقوایی به مصرف‌کنندگان در انتخاب آگاهانه محصول و دفع مسوولانه پس از استفاده کمک می‌کند. همچنین مشتریان را از اطلاعات بازیافت و کمپوست‌‌‌سازی و منابع مواد مطلع می‌کند، بنابراین آنها می‌توانند انتخاب‌‌‌های بسته‌‌‌بندی را با اهداف پایداری (صنعتی و زیست محیطی) مطابقت دهند.

این ابتکار از هفته بازیافت WRAP در سال ۲۰۲۳ پشتیبانی کرده و برای بهبود نرخ بازیافت تلاش می‌کند. این اطلاعات برای طرح‌‌‌های ملی بازیافت در کشورهای مشخص در حال حاضر موجود است. راهنما به زبان‌‌‌های مختلف نمایش داده می‌شود تا به مصرف‌کنندگان نهایی در مورد نحوه بهترین دفع بسته‌‌‌بندی توضیحاتی دهد. کدهای QR به صفحات وب پویا در وب‌سایت جدید کولپک مرتبط هستند. صفحات وب اطلاعات دقیق‌‌‌تری نسبت به چاپ روی بسته‌‌‌ها داشته و به راحتی می‌توانند با قوانین کشورهای دیگر به هنگام انتشار به‌‌‌روز شوند و به آن اضافه شوند. اعتبارنامه‌‌‌ها از طریق هر صفحه محصول در وب‌سایت شرکت قابل دسترسی است. این روش، راه‌‌‌حل ساده‌‌‌ای است که برای مصرف‌کنندگان برای دسترسی به داده‌‌‌های پایداری محصولات، پیاده‌سازی شده است. کدهای QR و چاپ روی بسته نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند این مراحل را انجام دهند. این شرکت بسته‌‌‌بندی مواد غذایی را در بیش از ۶۰ کشور به فروش می‌‌‌رساند که همگی در مراحل مختلف قانون‌گذاری دستورالعمل‌‌‌های ملی بازیافت و کمپوست هستند. این تنوع برای هر کشور و حتی در برخی موارد در منطقه متفاوت است، به این معنی که هیچ دستورالعمل بازیافت یا کمپوست واحدی برای هر بسته‌‌‌بندی وجود ندارد. این راه‌‌‌حل یک مرکز برای دسترسی به اطلاعات پایداری برای هر محصول کولپک فراهم می‌کند.

نمونه‌‌ دیگری از پیشرفت در بازیافت با استفاده از فناوری‌‌‌های هوشمند، نرم‌‌‌افزار سرویس(‌SaaS) برای استفاده از پاسپورت‌‌‌های محصول دیجیتال است که توسطR-Cycle و بر اساس دستورالعمل جدید آلمان مبتنی بر «قابلیت ردیابی پلاستیک‌های چرخشی»، ‌‌‌به نمایش گذاشته شد.

نیازهای اطلاعاتی، صنعتی و قانونی در صنعت پلاستیک به طور پیوسته رو به افزایش است. ارزیابی‌‌‌های بازیافت‌‌‌پذیری، محاسبات مالیات پلاستیک، مقررات EPR یا مقررات آینده بسته‌‌‌بندی اتحادیه اروپا تنها چند نمونه هستند. به منظور ارائه تمام اطلاعات لازم، محصولات پلاستیکی باید در کل چرخه زندگی قابل‌‌‌ردیابی باشند. برای این منظور، شرکت‌های بیشتری به پاسپورت‌‌‌های محصول دیجیتال تکیه می‌کنند.

R-Cycle استاندارد ردیابی باز برای بسته‌‌‌بندی‌‌‌های پلاستیکی پایدار است. با ارائه پاسپورت‌‌‌های محصول دیجیتال، یک اقتصاد چرخشی واقعی و یک زنجیره فرآیند بسیار کارآمد امکان‌‌‌پذیر می‌شود. شرکای ارزش افزوده از سراسر جهان از ثبت و بازیابی تمام خواص بسته‌‌‌بندی مربوطه سود می‌‌‌برند تا پایداری، کیفیت و فرآیند تولید محصول خود را بهبود بخشند.

این راه‌‌‌حل کلیدی به ذی‌نفعان در زنجیره ارزش این امکان را می‌دهد که داده‌‌‌های مربوطه را در یک سیستم تعاملی ذخیره کنند تا تبادل داده‌‌‌های کارآمد، استاندارد و ایمن در سراسر مرزهای شرکت امکان‌‌‌پذیر شود. تمام اطلاعات مرتبط، مانند مواد، خواص محصول، داده‌‌‌های فرآیند و بسیاری موارد دیگر را می‌توان در چرخه R ثبت کرد.